گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

طرز تهیه باقلا خورشت

 

مواد لازم:
باقلای پوست کنده شده (معروف به پاچ باقلا)
چند عدد سیر ( 2 تا 4 عدد)
شوی
د (خشک یا تازه)
روغن یا کره ( 2 تا 3 قاشق)
نمک و زردچوبه
تخم مرغ

روش پخت:

باقلا و سیر خرد شده را در دیگی روی حرارت با روغن به مدت 4 دقیقه تفت می دهیم . سپس شوی
د را اضافه نموده و یک دقیقه در همان حال با باقلا مخلوطش می کنیم . بعد آب اضافه می کنیم به اندازه ای که حدود یک الی 3 سانتیمتر از سطح باقلا بیشتر باشد . زرد چوبه و نمک هم می ریزیم . و سر دیگ را روی آن قرار می دهیم تا بپزد. قبل از اینکه کاملاً بپزد تخم مرغ را بدون اینکه بزنیم به آن اضافه می کنیم. هر چند دقیقه یکبار هم می زنیم تا ته نگیرد.

اگر به جای روغن از کره استفاده نمایید غذا بسیار خوشمزه تر خواهد شد.
با ماهی یا کولی شور و
سیر ترشی و برنج کته بسیار خوشمزه است.

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
آرش سیگارچی سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.sigarchi.com

سلام ... اینجا هم تعطیل شه ؟!!؟

یک وارشی همیشه فعال سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام.

میگم وارش از کجا به کجا رسید.
در ماههای قبل اگه نگاه کنید تو بخش نظرات میتونی نوشته های خوب و جالبی رو پیدا کنید که در مورد بحث های سیاسی خوب مینوشتند .وارش با این کار میخواد چی رو ثابت کنه که از عرش میرسه به فرش و میره سراغ (باقلا خورشت ) آقایان وارشی شخصیت کاربران خود را زیر سوال نبرید . یا این رو هم تعطیل کنید و بگین که در مورد آشپزی میخوای فعالیت کنید یا این که این جور مردم رو به سخره نگیرید.

همش مسخره بازیه . یه روز نمیدونم اون فتاحی میاد یه جور مسائل چرت و پرت مینویسه ............و .......... با جمع کنید .
ملت رو سیا میکنید نمی دونید که ما تو لوله بخاری بزرگ شدیم

هر کی در مورد غذاهای گیلانی میخواد مطالبی بدونه یگه من یهش لینک میدم .

منتظر جواب یکی از مثلا مدیران وارش هستم. تا آخرش هم هستم پس بچرخ تا بچرخیم.

Site admin چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:46 ق.ظ

دوست عزیز از اینکه به مطالب وارش حساسیت نشان میدهید خوشحالیم. حق با شماست ، گاهی در عرشیم و گاهی در فرش! از سیاست هم بدمان می آید. مطلبی هم که باعث عصبانیت شما شد چیزی جز عامل تحریک اشتهای انزلیچی هایی که در خارج از ایران زندگی میکنند نبود. کما اینکه دوست عزیزی از ما طرز تهیه رشته خوشکار را هم خواسته بود که مطمئنا آن را هم در همین وبلاگ پست خواهیم کرد. اما صجبت شما هم متین است. مطالب افت شدیدی نسبت به 3 یا 4 ماه پیش دارد! اما علتش واضح است! کامنت های پیشین را نگاه کنید! دریغ از یک نظر مرتبط!! یک نفر می آید و با نامهای مختلف ( عباس، جعفر،میترا و...) مطالب روزنامه ها را کپی می کند. اینها همه عامل افت هستند. انسان برای زنده بودن احتیاج به هم صحبت دارد. چه برسد به سایتی که تنها و تنها به خاطر دل همشهریان باز مانده! وارش دوست داشتنی مان که حالا پنجمین سال زندگیش را تجربه میکند با بی مهری شدید طرفدارانش مواجه شده که شاید به نوعی بایکوت باشد. البته عده ای هم هنوز الطافشان را نثارمان میکنند و ای میل هایشان دلگرم کننده است.
اگر پست های اولیه این وبلاگ را نگاهی دوباره بیاندازید متوجه میشوید که مطالب تقریبا پیوسته وپشت سر هم بود (البته ضعف هایی دار نوشتار دارند) و دلیل آن هم نظرات مرتبط خوانندگان با مطلب ارائه شده است. اما وقتی مطلبی در باره انزلی مینویسی و میترا خانم! در باره ضربه پای کعبی به صورت فیگو مینویسد، دیگر علاقه ای برای ادامه کار نمی ماند. اینطور میشود که ما هم فکر میکنیم خواننده مطالب درپیت می خواهد و ما هم میشویم آشپز....

یک وارشی همیشه فعال پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:42 ق.ظ

سلام

در درجه اول باید از شما تشکر کنم که خیلی سریع و با صراحت جواب بنده رو دادید.

و بعد از آن مثل اینکه مسائل پشت پردهای هم وجود دارد چون شما خیلی با اطمینان در مورد اشخاصی چون( جعفر و میترا .........) صحبت میکنبد . که خود میتواند دارای چندین احتمال و معنی باشد. من واقعا در عجبم که آن دوست .......... که از خارج با شما ارتباط بر قرار میکند میگوید در مورد ( باقلا خورشت و رشته خوشکار) صحبت کنید شما چطور نمیتوانید او را توجیه کنید که فلانی اینجا جای ای حرفها و این صحبتها نیست یا حداقل به او بفهمانید که موضوع این حرفها حداقل در وبلاگ نیست یا اینکه اگر خیلی او را مورد ترحم قراردهید میتوانید یک لینک آشپزی در او قرار دهید . یا با یک ایمیل ساده دستور پخت باقلا خورشت را به او بگویید .

اینکه میگویم لینک همان طور که قبلا گفتم من میتوانم لینک غذای محلی گیلان به شما بدهم .(جهت اطلاع عرض کردم ) بله آقای .... . از روزی که ما با این وارش آشنا شدیم شما هر روز یه بازی رو پیاده میکنید که (waresh.com) فلان شد نمی دونم تعطیل شد بابا بسه دیگه همه رو فراری دادید . واقعا مسخره است اگر در ماهای اخیر وبلاگ رو مطالعه کنید فردی که مثلا ناشناس ولی کاملا آشنا مینوسد آقا این همان وارش محسن فتاحیه. و سپس مسائلی که کنتاکت به وجود می آورد و از این حرفا . و بعد آقای فتاحی با یک نامه احساسی که انگار برای دوست ..... خود نامه مینویسد می آید و شروع به نوشتن یه سری مسائل میکند که تشنه سخن بودم و از این جور حرفا . بابت دست بردارید . اگر میخواین آشپزی راه بندازید مشکلی نداره برین تو انجمن یه بخشی مثل مابقی بخشها یک بخشی در مورد آشپزی راه بندازید . چون انجمن جا یاین جور مسائل است شما به جای اینکه بگوئید کار ما اشتباه است منویسید ......... . از خارج تماس گرفته اند که من البته بعید میدانم کسی تا این حد ........ باشد. شما اصلا درکار مدیریت یک سایت کاملا عاجزید .

در سایتی که در مورد مشاهیر صحبت میشود و بخشی از سایت به هنرمندان گیلان اختصاص داده میشود . آن هم چه کسانی بزرگانی چون( پور رضا و مسعودی و شاعر دوزبانه مرحوم زنده یاد شیون فومنی ) باید در اولین صفحه مثلا سایت این جور مسائل کلیشه ای به ثبت رسد .

در کل باید بگویم اگر میبینید که کسی به وارش سر نمیزند مولد آن خود شما هستید .

این طور که من از صحبتهای شما متوجه شدم . شما میخواهید این کار را(آشپزی) ادامه دهید پس شما را به خیر رو ما را به سلامت.






یک وارشی همیشه فعال پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:43 ق.ظ

متاسفم

david پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

DAR BABE PROJECT BAHGLA GAHTOG.
yeki az sazandeh-tarin karhaye waresh,hamin tarhe BAHGLA GATAG hast ke besyar kare niku va pasandidehi hast.
dar in mored tanha tashakor kafi nist.
bandeh hala mundam ke mahi shur ro az koja gir biyaram.
ehtemalan bayesti dar inja ke hastim,be shekare kusse berim va bejaye mahi shur estefade konim.
beharhal dame WARESH garm.
PROJECT geyme yadetun nare.
javid geyme va bahgla gatog

وارشجو یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:52 ب.ظ




دانشجویان، پیشگامان راه آزادی



ماه مرداد و شهریور ، یادآور ماههایی است که در سال67 دیکتاتوری حاکم ، با سواستفاده از نام دین و مذهب و با اتهام ” اقدام علیه امنیت ملی ” !! دست به جنایتی هولناک زد و هزاران جوان و زن و مرد ایرانی را در مدتی کمتر از دو ماه به قتل رساند.

در گرامی داشت خاطره یارانی که ایستاده می میرند ، در مزار خاوران، گرد هم خواهیم آمد و به یاد قهرمانی های آنان سرود آزادی سر خواهیم داد. این یاران استوار چشم انتظارند که ایران زمین، در روزی نه چندان دور ، همای آزادی را در آغوش کشد . تاریخ به اثبات رسانده است که ظلم و ستم هیچگاه پایدار و ابدی نبوده و هیچ خونی که برای آزادی این میهن از پیکره عظیم ملت ایران بر زمین ریخته شده باشد به هدر نخواهد رفت و ملت ایران دیر یا زود به حاکمیتی دمکراتیک و سکولار دست خواهد یافت.

در روز 10 شهریور ساعت 10 صبح در مزار این عزیزان گرد هم خواهیم آمد و یاد و خاطره آنان را با خواندن سرود و قرار دادن گل بر مزار آنان گرامی میداریم.

از عموم دانشجویان آزادیخواه میخواهیم که فعالانه در این تجمع شرکت نموده و به دوستان و خانواده های خود نیز اطلاع دهند تا در این مراسم حضور بهم رسانند.

تو اگر برخیزی

من اگر برخیزم

همه برمیخیزند



محل تجمع : مزار جانباختگان قتل عام سال 67 در خاوران – تهران

تاریخ تجمع : 10شهریور (جمعه)

ساعت تجمع: 10 صبح







انجمن دانشجویان آزاد- اول شهریور85

www.daneshjouazad.blogfa.com

daneshjoo_azad_84@yahoo.com




david دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:49 ب.ظ

duste gerami
sepasgozaram ke yad-avari dar morede jayanat saale 67 kardi.
vali bezar be serahat be to begam ke dar in morede va mavarede dige ,shartbandi ru asbe eshtebast.
in mardom hamunayi hastan ke neshastan va negah kardan.pedarane ma ,hame bi vojdan va kahen hastan.
in mardom hamun-hayi hastan ke az saale 57 yeki yeki nasl koshi kardan va hala nobate kohdeshun reside.
chi az in mardom entezar dari?

[ بدون نام ] جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:42 ق.ظ

Bah Bah kheyli khoshmae be nazar miaaaaad

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد