گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

وارش خواهد بارید!

با سلام به همه دوستان وارشی. بر خلاف گذشته بدون هیچ مقدمه ای تصمیم گرفتیم مجله اینترنتی وارش را دوباره راه اندازی کنیم. روزی که وارش در سال ۸۱ راه افتاد جوان بودیم و پر انرژی. از هرچه بود نوشتیم و عکس گرفتیم.آن روز وارش تک بود و پیشرو. این برای ما انگیزه ای فراوان بود. وارش کار خود را کرده بود. در سایتهای جستجو امروز با کلمه انزلی هزار صفحه باز میشود. شاید امروز وارش کم رنگ ترین حضور را دارد اما حافظه ماندگار نت بازهای قدیمی انزلی چی گواه بر نقش پررنگ وارش خواهد بود.این موضوع امروز برای ما انگیزه نیست. مهم این است که دوباره احساس میکنیم باید وارد شوبم. چون همه خنثی هستند و بی جسارت! مطمئنا میترسیم چون اگر قرار باشد بیاییم با این همه ادعا باید بهتر از قبل باشیم  پس عجله ای برای آغاز کار نداریم چون باید کمی بیاندیشیم. در این راه :
 خواهشمندیم  تنبلی رسوب شده در وجودتان را لایروبی کنید و  بیاندیشید که وارش را به چه  صورت راه بیاندازیم! نحوه به روز رسانی و رویه فکری وارش را این بار شما مشخص کنید.
راستی چون توپمان کمی پر است میخواهیم برایتان شرط بگذاریم. انتشار وارش دات کام این بار بدون همراهی شما ممکن نخواهد بود. سند وارش هم به نام همه شما فقط لطفا اعلام موجودیت کنید. اسپانسرها صف بکشید ٬ نویسندها  قلم ها را مرکبی و عکاسها شاتر دوربینها را روشن کنید! ما فعلا سه نفریم. اگر ۵ تا ۷ دوست دیگر هم کنار خود  داشته باشیم خیلی زود وارش را بر پیشخوان شبکه  قرار خواهیم داد!

لطفا با ایمیل وارش  با موضوع راه اندازی دوباره وارش دات کام تماس بگیرید و نحوه همکاری و اندیشه خود را بیان کنید. این آخرین تهدید است لطفا جدی بگیرید!!

با تشکر   محسن فتاحی
۱۳۸۶/۲/۲

نظرات 16 + ارسال نظر
دامون دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:04 ق.ظ

سلام .شاید روزی که وارش رو پیدا کردم انگار برام طلا بود. اما این طلا فقط روزهای اولش رنگ زردی داشت و کم کم زردی خود را از دست داد و حالا که تبدیل به یک آهن بی رنگ شده .
من نمیخوام به گذشته برگردم و لی شخصی مثل ......... به عنوان مدیر سایت و یا ... کاری نداریم وقتی برای کاری به او پی- ام میدهی جواب را نمیدهد خوب این کار چه معنی میتواند داشته باشد . باور کنید روزی اینترنت برای من معنی وارش را میداد . بگذریم که روزهایی بود که طرز پخت باقلا خورشت را در وبلاگ وارش مینوشتند و وقتی من اعتراض کردم . آقای ...... گفتند که فلان کس از آن طرف آب این موضوع را از من خواسته خوب این چی عزیز آن بنده خدا وقت گیر آورده بود که این سوال را از شما بکند هم او اشتباه و بیجا میکند هم شما.
شاید این یک نوع توجیه باشد ... نمی دانم به هر حال ختم کلام:
وارش را خودتان با دست خودتان خراب کردید نه دوستدارانش نه طرفدارانش .. نمیگویم( باش تا صبح دولتت بدمد) میگویم موفق باشید . در ضمن اگر فروم راه افتاد یا مقاله ای یا اطلا عاتی در مورد موسیقی سنتی خواستید ( اگر خواستید ) روی من حساب کنید .

دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند

گیل کُر دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:30 ب.ظ

از صدای سخن دوست ندیدم خوشتر.........

وقتتان بخیر . رایحه دوست داشتنی یاران وارشی را عشق است.
جاغلان با مهر و وفای وارش آموندرید بازم اشانید کی قلم نوفروشید . صفای هر چی انزلیچی با معرفت کی خودش اصالت ره بیسا و نشان بدا کی پیک صلح و صمیمیته .
بازم قول بدیم و پاش بیسیم . خوش بومویی عمو محسن عزیز و جاغلان سالار وارش دووووووووود هنووووووز
از کنده ویریزه آبای ویریز تکان بوخور کی وقت کاره ....
شوماره قوربان

گاو رسول دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ب.ظ

سایت سکسی بزنید!

sahar سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 ب.ظ

salam
khoobe ke yekam be fekre waresh oftadin,age komaki khastin man hastam,omidvaram indafe kam nayarin chon tavaghoat az waresh rafte bala

گلبرگ چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام امید وارم عزمتون جزم باشه و واقعا به خواین ادامه بدین اگه سیاسی ننویسین کمم نیارین کلاس هم نذارین من هم هستم.
راستی اول از بازدید کننده ها نظر سنجی کنین ببینین چی میخوان بعد وارش را شروع کنین.

گیل کُر پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:54 ب.ظ

آب را گل نکنیم .
سخنی با گلبرگ . با درود .
گلبرگ جان چطور است که اصلا هر چی که زورگویان سعی دارند به ما حقنه کنند فقط همان را بنویسیم تا همه و از جمله شما را هم با این شرط و شروطی را که گذاشتی راضی نگه داریم ها چطوره ؟!! . دوست من این نوع برخورد شما ضمن احترام کامل به نظرتان خود نوعی دیگر از مسایل سیاسی را در بر دارد ( سیاست من سیاسی نیستم!!) که تا کنون چندین بار وارش را تا مرز فروپاشی کشاند ه است. شما میگویید که از همه چیز بنویسیم الا از فلان و بهمان .... خب این کجا از آزادی در نوشتار برخوردار خواهد بود که اول پیاله بدمستی کنیم و تازه ایندفعه آش را نخورده دهانمان را بسوزانیم . از طرف دیگر با شما کاملا موافقم که نظر دوستداران وارش را هم جویا شویم و بدانیم تا چه حد و در چه زمینه هایی مایل به همراهی با وارشند اما اگر اینطور باشد می آیم و اگر آنطور نه ....خب شما در این زمینه هایی که مایل هستی بنویس و همیاری کن اما راه را بر کسی که علایق و سلایقی دیگر دارند مبند دوست نازنین من. اولین درس وارش برخورد به تک صدایی و وادار ساختن خلایق به گردن نهادن به آنچه اختناق خوانده میشود بوده بنابر این وسیعترین آزادیهای بیان و قلم در حیطه اندیشه با توجه به رعایت موازین مطبوعات و نه سانسور مسلما فضای سالمتری ببار خواهد آورد وگر نه مفت هم نمی ارزد .
همیشه سبز باشید.

وارشجو پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:12 ب.ظ

اعتراض مردم در اقلید

اعتراضات مردم اقلید در فارس که از چند روز گذشته آغاز شده بود، امروز هم ادامه داشت. آنان با آتش زدن لاستیک و ایجاد مانع، برخی خیابان‌های شهر را بستند. شیشه‌های مراکز دولتی و بانک‌ها را شکستند و به اتومبیل‌ها و خودروهای دولتی آسیب رساندند. این اقدام اعتراضی مردم هنگامی آغاز شد که از الحاق شهرستان بخش خسرو شیرین به شهرستان آباده استان فارس مطلع شدند. نیروهای انتظامی با مقابله مردم گسیل شدند و وحشیانه مردم را مورد حمله قرار دادند و تعدادی را زخمی و تعدادی را نیز دستگیر نمودند. مدارس این شهرستان چند روز است که تعطیل است. به گزارش رسانه‌های دولتی در نتیجه اعتراضات مردم به تاسیسات دولتی خسارات مادی وارد آمده است.

میترا جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:33 ق.ظ

تشدید سرکوب زنان وصدور حکم زندان برای فعالان جنبش زنان



روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، بنا به آنچه حکم به اصطلاح دادگاه خوانده شد !! دو تن از فعالان جنبش زنان: نوشین احمدی خراسانی و پروین اردلان به شش ماه حبس تعزیری و دو سال و نیم حبس تعلیقی محکوم شدند. به گفته نسرین ستوده، وکیل مدافع این دو فعال جنبش زنان،‌ حکم حبس تعزیری این دو تن از بیست روز دیگر لازم‌الاجراست. به گفته وی جرم این فعالان حقوق زنان "تبانی و اجتماع جهت برهم زدن امنیت کشور" است.

پیش از این نیز فریبا داودی مهاجر، سوسن طهماسبی و آزاده فرقانی با همین اتهام، و به جرم " اقدام علیه امنیت ملی" محکوم به حبس شده بودند.

پروین اردلان و نوشین احمدی خراسانی به همراه ده‌ها تن دیگر از مدافعان حقوق زنان، از چندی پیش هدف پرونده‌سازی وزارت اطلاعات و دستگاه قضائی رژیم قرار داشتند. آنان طی ماههای اخیر بارها به دادگاه فراخوانده شده، و حتی دستگیر شدند.

رژیم در مواجهه با جنبش گسترش یابنده زنان علیه تبعیض و بی‌حقوقی تنها راه چاره را در تشدید سرکوب زنان و اعمال فشار بر آنان می‌بیند. رژیم که رویای بازگشت به آغاز دهه شصت را در سر می‌پروراند از یکسو هر روز قانون تازه‌ای برای اعمال فشار بر زنان و بازگرداندن آنان به خانه‌ها تصویب می‌کند، و از سوی دیگر با تهدید و ارعاب و دستگیری مدافعان حقوق زنان می‌خواهد جلوی گسترش اعتراضات به این وضعیت را سد کند. غافل از آنکه شرایط زنان ایران تحت سلطه زورگویان فاجعه‌بارتر از آن است که بتوان اعتراض علیه تبعیض جنسی را خاموش ساخت، وبا زندان و شکنجه نمی‌توان فعالان آگاه این جنبش برحق را به سکوت و انفعال کشاند. جنبش زنان علیه تبعیض جنسی و قوانین قرون وسطایی هر روز گسترش می‌یابد و فعالان بازهم بیشتری را در دامان خود پرورش می‌دهد.

ارعاب، و محاکمه فعالان جنبش زنان و صدور حکم زندان برای آنان محکوم است و به مانند بسیاری از سرکوبهای تاکنونی نه تنها گره ای از انبوه گره های کلاف سر در گمی که زورگویان بوجود آورده اند باز نخواهد کرد که بر تشدید بحران فزاینده روزمره کنونی خواهد افزود.



افشین جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:49 ق.ظ

یکی از خسته کننده ترین کارای وارش همین میترا و صغری و وارشجو و و .... هستن که الکی همه رو خسته میکنن. بابا وارش وقتی وارش شد که از مردم حرف زد نه از سیاست!

میترا جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:18 ب.ظ

افشین جان خیلی ممنون عزیز که نظرت را نوشتی اما خواهشا لطف کن و از طرف همه ما صحبت نکن که سیاست همه را خسته کرده !! من نمی توانم چشم و گوش خودم را ببندم و مانند تمامی انسانهای روی زمین آنچه را که در دور و برم میگذرد الکی !!! بخوانم و در همین جا از وارشجو و میترای عزیز برای احساس مسئولیتشان در خبررسانی درست و بموقع کمال تشکر را دارم .
البته دوستانی نظیر افشین عزیز میتوانند چشم و گوششان را بروی واقعیت های تلخ و دردآور ببندند و چو عضوی بدرد آورد روزگار ....هم ککشان نگزد . من اما برای انسان و انسانیت که فقط با فکر خود از سایر موجودات متمایز میگردند بیش از این مسایل ارزش قائلم و نباید اجازه داد فکر کردن و اندیشیدن در انحصار زورگویان بماند و اصولا جامعه ای که در آن سعی میشود سیستم تک صدایی را به زور دار و درفش نهادینه گردانند و دوستانی نظیر افشینها... نه تنها کوچکترین عکس العملی از خود نشان نمی دهند که حتی به خود اجازه میدهند تا با همراهی با زورمداران به همان مردمی که هست و نیستشان و مثلا در همین دیروز در اقلید فارس به تاراج رفته ومیرود را نبینند و از دیگران هم بخواهند تا ننویسیم و نشنیده بگیریم و اگر نوشته شد سیاست میشود و لو لوی سر خرمن و تازه اینها هیچکدام هم مردم !!! نیستند چون ایشان فرمودند که وارش بزعم ایشان زمانی وارش شد که از مردم نوشت !!!! یعنی اینکه مردمی که می اندیشند و می نویسند و برای حقشان مبارزه میکنند چون لاجرم این مطالبات سیاسی اند بنابر این اینها جزو مردم بحساب جناب افشین نمی آیند !!. جل الخالق!!

خب افشین جان شما از آن قسمت از مطالبات مردمی!! که فکر میکنی درستتر است چرا نمی نویسی عزیز؟! تا وارش و دوستداران وارش را به وجد آورد و در عین حال سیاسی هم نباشد و بقول شما همه!! را خسته نکند ؟
خوب شد این فرصت برای ما و شما وجود داره و ما استفاده نمی کنیم اما تا دلمان بخواد راه انتقاد را واردیم که البته انتقاد فی نفسه فوقالعاده مثبت است ولی وقتی پیشنهادی سازنده همراه نداشته باشد و بر عکس در پیشگیری از ابراز عقاید و آرا دست پیش را هم همراه دارد آن موقع داستان مشخص است که جریان چیست. امید است کمک کنیم تا مردم بیشتر از همیشه به حق و حقوق خود آگاه شوند که آنگاه هیچ احدی را یارای سد کردن این خبر رسانی های آگاهگرانه نباشد.
شاد و پیروز باشید.

گلبرگ شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:37 ق.ظ

گیل کر عزیز
دنیای مجازی اینترنت پر از سایتهای سیاسی و همه می تونن ازش استفاده کنن از نظر من که انزلی شهر منه و من سالهاست ازش دورم وارش پنجره ای به دنیای کوچک منه که از این فاصله دور بتونم شهرم را ببینم برای درک سیاست می تونیم از این پنجره صرفنظر و به بقیه درها که بازه مراجعه بکنیم به نظر من وارش برای اینه که همه تو دنیا بدونن روی نقشه جغرافیا انزلی وجود داره توش زندگی جاریه و کلی چیزها هست که میشه راجع به فرهنگش به بقیه گفت. وارش جاییه که می تونیم به اطلاعات علمی هم اضافه کنیم (برای اضافه شدن اطلاعات سیاسی اینترنت پر از سایت)

گیل کُر شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ب.ظ

با درود مجدد به گلبرگ عزیز
با آنکه دوست ندارم به بحث دو طرفه نظر دوستان امتداد پیدا کنه اما از این دنیای مجازی مورد اشاره شما گلبرگ جان همه چیز میشود الا صحبت معمول کوچه و خیابان و هر روزه مردم . یعنی شما که بقول خودتان بیرون هستید از مردمی که هر لحظه با همین بدیهیات روزمره روبرو میشوند و در تاکسی و معابر عمومی و ....از فشار روز افزون گرانی و سرکوب و بی حقوقی در همه عرصه ها ..... جانشان بلبشان رسیده بمراتب عقب تر حرکت میکنید عزیز دل . هیچ کس نگفت که بمسائل علمی و فرهنگی از این دریچه به شهر خاطره های نازنینت نپرداز دوست من بلکه بر عکس اگر نگاهی به همین اخبار و رویدادهایی که اتفاقا و از دست بر قضا از کانال همین دریچه وارش میگذرد و مثلا اگر خبر رانندگان مینی بوس محور انزلی - رشت را که مدت چند ساعت دست از کار کشیدند را نگاهی بیندازی میخواهد همین خبر ها را از شهر خودت و از همین دریچه برایت داشته باشد . حالا چرا دیگران را حواله میدهی که از این پنجره صرف نظر کرده و به سراغ دیگر پنحره ها در اینترنت بروند مگر چه کسی تعیین میکند که این علایق انحصاری برای بخش معینی از شهروندان انزلیچی میباشد که فقط از زوایای علمی و فرهنگی ارزش یابی میشوند ؟! و یعنی دیگر در بیرون یا داخل کسی که بخواهد به مسایلی دیگر واز جمله بمسائل سیاسی شهرمان یا حتی کشورمان ویا دنیا بپردازد باید بقول شما از دریچه وارش صرف نظر کند ؟!! عجب موئلفه های عجیب و غریبی دوستانمان مطرح میکنند !! من مطمئنم در هر کجایی که زندگی میکنید اگر نگاهی سطحی به اطراف خود بیندازید که چگونه مردم همان سامانی که شما زندگی میکنید در همه امور و عرصه ها دخالت فعال میکنند تا زندگی خود را بهبود ببخشند در حالی که این مسائل در کشور و آبادی ما جرم محسوب میشود که اتفاقا شما سعی دارید فقط بخشی از آن را در جغرافیای ذهن خود تداعی کنید که به آن دنیایی که اشاره میکنید مردمش باید بدانند که در شهرتان چی میگذره را نگذارید با بخش دیگر و واقعی ترش دسترسی یابند که بقول اخبار همین وارش مثلا چرا تنها بیمارستان شهرش یک آمبولانس درست و حسابی ندارد و..... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...
گلبرگ عزیز این مسائل نه مجازی که متاسفانه حقیقی اند و باید گفت و در همه جا هم باید فریاد کشید که چه بر سر انسان می آورند همین الان که دارم این سطور رامینویسم ساعاتی قبل در منطقه خور جاده چالوس به گردهمایی هزاران انسان شریف و زحمتکش که مراسم روز جهانی کارگر را بر پا میکردند خمله کرده و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و دستگیریها و بگیر وببندها همچنان ادامه دارد . خب خودم را سانسور کنم یا دیگران را؟ !! بقول زنده یاد محمد مختاری که بدست همین خفاشان پرپر شد : اگر گوشه ای از حقیقت را حذف کنیم عین این است که تمام حقیقت را حذف کرده ایم .
با آرزوی سلامتی برای گلبرگ عزیز و سایر همشهریان نازنین و با معرفت.
شومارا قوربان.

افشین شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:56 ب.ظ

به نظر من این شخصیتها همه یکی هستند که در مورد رادیو دموکراسی و کارگر و چه میدونم دقیقا مثل کانالهای سیاسی ماهواره حرف میزنن. بعله ما دوست داریم مشکلات پرستارای شهر یا راننده ها رو بدونیم اما از نگاهی که خود وارش به ما یاد داد. خالص و بی هیچ وابستگی. همین بود که وارش توانست با نادم-امانی- شجاع و حق شناس مصاحبه کند یا هم با ممی هم با بهمن خان پای گفتگو بشینه. چون وارش نگاهش از دریچه زندگی بود.مردم اونها رو جوونهایی میدونستن که جستجو گرن! همین. ولی خودمونیم عمو محسن و دایی آرمین بد رقم پیر شدن! امید وارم جوونا کمکشون کنن!

وحید غروی شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:50 ب.ظ http://shahremananzali.com

با سلام به وارشی های عزیز
ما خیلی وقته که منتظر حرکتی از شما هستیم و خوش حال میشیم که دوباره وارش جون بگیره ...
دوستان عزیز! این جمله «چون همه خنثی هستند و بی جسارت!» در مورد شهرمن انزلی اصلا درست نیستش. من فکر می کنم شما هیچ شناختی در مورد سایت های انزلی بخصوص شهرمن انزلی ندارید و این حرفتون همینجوری و بدون تحقیق بوده...
به هر حال شهرمن انزلی یکساله شده و تا چند روز دیگه خبرهای جالبی تو شهر خواهید شنید.

ابی کوس کن سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 ب.ظ http://xxx.com

ویکی بروز شد:
http://anzali.wikispaces.com

آرش یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:24 ق.ظ

آقا شما اول به فکر یک هاست با پهنای باند بیشتر باشید. تا میای دو سه تا آهنگ دانلود کنی آقای پرشین گیگ میگه پنهای باند تموم شد. برو فردا بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد