گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

وارش، بارش را به منزل رساند.

 

 

 

آن موقع که تازه زمزمه هایی از آوای اینترنت به گوش انزلیچی ها میرسید، زمانیکه هنوز هیچ سرویس دهنده ای در شهر کوچکمان وجود نداشت فکر اولیه تاسیس یک وبسایت در مخیله دو نفر جای گرفت. دو نفری که خودشان هم مانند خیلی های دیگر چیز زیادی از دنیای روبرویشان نمی دانستند. همفکری و البته اتحاد آن دو باعث ایجاد گروهی شد که شاید هنوز هم همدیگر را ندیده اند ولی به دلایل مختلف در کنار هم جمع شدند و تیمی بیست و دو، سه نفری تشکیل دادند و هر کس گوشه ای از کار را بر عهده گرفت. خوشبختانه استقبال هم خوب بود . دیوار یادگاری وارش گواهی میداد که همشهریان ، چه آنان که در داخل ایران بودند و چه آنان که در غربت به سر میبردند ،از آنچه در صفحات اینترنتی منتشر میشود رضایتی نسبی دارند.تیم هم به فکر بهبود کار بود. همه انتظار داشتند نتیجه کارشان را به نوعی ببینند. کارها کم کم جهت میگرفت و آن عده که کم طاقت تر بودند از گروه جدا می شدند ، عده ای دیگر به جای آنها را میگرفتند و به این صورت کار تنوعی هرچند جزئی به خود میگرفت.

سعی بر آن یود که این همبستگی حفظ شود. هر چند اواخر تعداد رفتگان بیشتر از ملحق شوندگان بود اما هسته مرکزی همچنان به فکر نگهداری و ادامه کار بود. آمار امیدوار کننده بود ولی ارتباط.... صفر....

شاید مقصر همان هسته مرکزی باشد و شاید هم .... اصلا بگذریم و به قول گیلکان " کهنه قبایَ چو  نزنیم" برویم سر اصل مطلب.

شماره اول وارش به وسیله یک ISP از رشت منتشر شد. الان در شهر کوچکمان چندین سرویس دهنده اینترنت کار خدمات رسانی را – هرچند نصفه نیمه و ناقص – انجام می دهند.

وارش تنها بود . بعد از دوسال مناره (که آن نیز دچار فراموشی شد!) آمد که آن هم خود حکایتی طولانی دارد.

اخیرا نیز وبسایت های زیادی وارد این جهان مجازی شده اند :

انزلی آنلاین

انزلی آنلاین

انزلیچی

شهر من انزلی

انزلی بلاگ

و...

خوشحالیم

خوشحالیم از اینکه با یک جستجوی کوچک در اینترنت اطلاعات فراوانی از شهرمان بدست می آید. وارش را نمی توان بنیان گذار تمامی اتفاقات دانست که پیشرفت کند تکنولوژی در شهرمان باعث خیلی اتفاقات دیگر هم شده وخواهد شد! اما آغاز گر راهی بودیم که همچنان رهرو دارد و همچنان به رهروان آن اضافه میشود.

نظرات 13 + ارسال نظر
انزلی آنلاین پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.anzalionline.ir

یادش به خیر.
سال ۱۳۷۷ اولین باری که تو دانشگاه کار با اینترنت رو یاد گرفتم دقیقا یادمه اسفند سال ۱۳۷۷ بود.
با netscape 1.1 تو یاهو دنبال عکس انزلی گشتم.
وقتی دیدم عکسای شهر خودم تو اینترنت بود بخدا قسم میخورم تو سایت داد زدم و گفتم اِ.. عکس انزلی.
نمیدونم اونموقع وارش بود یا نه ولی سال ۱۳۷۹ اولین گروه رو هم تو یاهو گروپبه نام وارش عضو شدم که فعل نشد.
در هر صورت امیدوارم که همگی تو اینترنت موفق باشند و وجود افراد نادان باعث دلسردی دوستان در این ضمینه نباشد.
من به نوبه خودم به خاطر پیش کسوت بودن وارش بر خودم واجب میدونم که هروقت که تو اینترنت هستم یه سری به این سایت بزنم. ولی خواهشن یه توضیحی در مورد بقیه سایتهای وارش بدید. com. و غیره.

انزلی آنلاین پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:29 ب.ظ http://www.anzalionline.ir

اولا از اشتباهات تایپی خودم عذز میخوام بعد میتونید یادداشت ژایین رو بخونید

انزلی آنلاین شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:22 ب.ظ http://www.anzalionline.ir

وارش عزیز بازدید کنندگان با تربیتی دارید.
خدا زیاد ترشون کنه

ما عادت کردیم. شما هم چاره ای جز عادت ندارید. فرهنگمان همین است!

AmiN یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:18 ب.ظ http://www.varg.ir


بنده مدیر سایت ورگ هستم و پرسشی دارم که فکر می‌کنم شما بتوانید راهنمایی‌ام کنید.
من به دنبال نشانی از آقای کاوه چلمبری می‌گردم.
ایشان انزلی‌چی هستند و کارگردان سینما. متولد 1352. و فیلمی کوتاه درباره استاد آشورپور ساخته‌اند و اکنون مشغول ساخت فیلمی درباره تیم ملوان و هوادارانش هستند.
خوشحال می‌شوم اگر شماره تلفن یا آدرسی از ایشان در اختیار بنده بگذارید.

[ بدون نام ] دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:02 ق.ظ http://dalirisousefi.bligfa.com

با سلام

سرمایه از ما نفرات از شما

یک تغییر بسیار مهم در شرایط ویلاگ ما:

مبلغ ده هزار تومان حق عضویت شما از طرف ما به حساب سایت واریز شده و شماره های مربوط به زیر گروه ها به تعداد سه جایگاه به شما داده خواهد شد تا به نفراتی که از پتانسیل جمع آوری زیر گروه برخوردار هستند داده می شود و بعد از پیدا کردن سه نفری که بتواند در عرض یک هفته سه نفرشان را معرفی کنند با ما تماس گرفته و پسورد مربوط به شماره خودشان را دریافت کنند و ادامه همکاری بدهند . این ده هزار تومان به عنوان تشویق از طرف زیر گروه های خودم به نفری که بتواند در شروع کار دو پلن از دوازده پلن را پشت سر گذاشته باشند. هدیه داده شده است.
پس شما می توانید با دست خالی شروع کنید
تا شرایط ما برای عضو گیری تغییر نکرده اقدام کنید
با تشکر
دلیری- چهار محل خورگام
ضمنا بخاطر حمایت از زیر گروه های اصلی خودم از شهر های کاشان و تبریز کسی را قبول نخواهم کرد مگر در شرایطی که بخواهم انها را به زیر گرو های خودم که در شهر های مذکور ساکن هستند معرفی کنم.

faramarz چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:01 ق.ظ

dorod be anzali dorod be malavan dorod be shoma

devilesdance چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:53 ب.ظ

salam
omidvaram oon payina behet khosh begzare
ziad begaran nabash mano dadashi tasmim gereftim waresho dobare rah bendazim
omidvaram movaffagh behsim

هادی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:43 ق.ظ http://www.thelostchildhood.mihanblog.com

سلام دوستان دوستی سایت شما را به من معرفی کرد
از این جای دور که هزاران کیلومتر از شما دور هستم
به شما خسته نباشید می گویم انزلی شهر من و همه آمال
من است .باز هم به شما تبریک می گویم
چرا که از دیدن سایت لذت بردم .شاد باشید

میترا یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:05 ب.ظ


زنان زحمتکش وتحت ستم! بپا خیزید!

۸ مارس، روز جهانی زن فرا رسیده است. ۸ مارس، نماد مبارزه زنان جهان، برای رهائی از ستمی ست که قرن ها بر زن اعمال شده است.

۸ مارس، نماد مبارزه ای جهانی برای برابری زن ومرد است. نماد مبارزه ای است که تا رهائی کامل و همه جانبه زن ادامه خواهد یافت.

حدود یک قرن، از روزی که زنان سوسیالیست اروپا، ۸ مارس را به پاس مبارزه قهرمانانه زنان کارگر و سوسیالیست آمریکا برای برابری زن ومرد، روز جهانی زن، اعلام نمودند، می گذرد.

در طول این یک قرن، در نتیجه تلاش ومبارزه جنبش های زنان، جنبش های کارگری، کمونیستی و چپ، زنان جهان توانسه اند به دست آوردهای قابل ملاحظه ای نائل آیند. هم اکنون در اغلب کشورهای جهان، برابری حقوی زن ومرد قانونا به رسمیت شناحته شده است. به رغم این که، این برابری حقوق، در چارچوب نظم طبقاتی سرمایه داری، درعمل، با موانع و محدودیت هائی روبه روست، اما تا همین حد نیز یک پیشرفت قابل ملاحظه است.

با این وجود، هنوز می توان کشورهائی را یافت که طبقه حاکم بر آنها، در برابر خواست برابری طلبانه زنان مقاومت می کند.

ایران تحت حاکمیت کنونی نمونه کاملی از بی حقوقی واسارت همه جانبه زن است. کشوری که در آن، نه فقط برابری زن و مرد، به رسمیت شناخته نشده، بلکه در بند بند قوانین رسمی اش، بر تبعیض، ستم و نابرابری صحه نهاده شده است.

در اینجا انسانی که زن است، به جرم زن بودنش، نیم انسان انگاشته می شود.

زن، به جرم زن بودن اش، قانوناً از دسترسی به بالاترین مقامات ومناصب حکومتی محروم شده است. نمی تواند در مسند قضاوت قرار گیرد. حتا شهادت آن، به عنوان یک انسان، در محاکم قضائی مناط اعتبار نیست.

مجموعه قوانین کنونی بر تمام این بی حقوقی و بربریت مهر تائید زده است. اما این هنوز تمام فاجعه نیست. و حاکمیت ستمگررسما در قوانین خود، بر مناسبات فوق ارتجاعی حاکم بر خانواده نیز مهرتائید زده است.

قوانین ارتجاعی ؛زن را ملزم به زندگی برده وار می سازد. زن، در خانه باید مطیع و فرمانبردار پدر، برادر و شوهر باشد. قوانین برده داری دوران باستان، به ارباب صاحب برده، حق می داد، با برده همچون ابزار رفتار کند وحتا برده را بکشد.این قوانین ارتجاعی همین حق رابه نام ناموس، برای مرد خانواده به رسمیت شناخته است.

این، یک بی حقوقی تام و تمام زن، تحت چنین حاکمیت است. نظامی که زن را به درجه یک نیم انسان تقلیل داده است، فقط ارتجاعی نیست، بلکه ضد انسانی ست.

این نظام، بایداز بیخ و بن برافکنده شود. این، صرفا یک خواست و آرزوی انسانی نیست. نیروهای اجتماعی زنده و فعال، میلیونها زن و مرد، برای برانداختن این بربریت به حرکت در آمده اند.

زنان ایران، به مبارزه و تلاش، برای برانداختن این همه بی حقوقی، ستم، تبعیض و نابرابری، روی آورده اند. مدام بر تعداد مبارزین برابری حقوق زن و مرد، افزوده می شود. جنبش زنان، در این مبارزه، تنها نیست. جنبش کارگری ایران، مدافع ومتحد پیگیر، جنبش برابری طلبانه زنان است. جنبش دانشجوئی نیز، برابری حقوقی زن ومرد را به یکی از مطالبات اصلی خود تبدیل کرده است. هیچ جنبش اجتماعی در ایران، نمی تواند وجود داشته باشد، مگر آن که مطالبه برابری حقوق زن و مرد را به جزئی از پلاتفرم خود تبدیل کرده باشد.

حاکمیتارتجاعی حاکم برایران، هنوز در برابر یورش مبارزاتی مردم مقاومت می کند، اما این مقاومت ارتجاعی به زودی درهم خواهد شکست.

دقیقا همین مبارزه برابری طلبانه جنبش زنان وحمایت و پشتیبانی دیگر جنبش های اجتماعی از برابری حقوق زن ومرد و برافتادن تبعیض است که اکنون حتا گروه هائی از وابستگان حاکم را به تکاپو واداشته، تا خود را مدافع برخی مطالبات زنان جا بزنند. آنها می کوشند زنان را به بهبود اوضاع از طریق اصلاح برخی قوانین درچارچوب وضع موجود امیدوار سازند. اما زنان هرگز نباید فریب این ریاکاران را بخورند. دولت مذهبی، دشمن آشتی ناپذیر مطالبات برابری طلبانه زنان است. تعرض جنبش زنان، برای برانداختن تمام تبعیضات و حصول به برابری کامل حقوقی، از تعرض، علیه کلیت نظام موجود جدائی ناپذیر است. برابری حقوق، البته به معنای، رهائی کامل زن نیست. اما نخستین گام برای این رهائی است. رهائی کامل و همه جانبه زن، از قید تمام ستم ها، هنگامی میسر است که سر منشاء اسارت زن، یعنی نظام طبقاتی موجود وتمام موانع ومحدودیت هائی که ایجاد کرده است، برافتد.

تنها، در سوسیالیسم، در نظامی که مشارکت همه جانبه زن در تولید اجتماعی، نه فقط یک حق بلکه وظیفه است، در جائی که کار خانگی ، دیگر، خدمتی خصوصی نیست، بلکه به کاری اجتماعی تبدیل شده است. در نظامی که تمام بنیاد خانواده موجود، درهم شکسته شده است، می توان از رهائی کامل زن و برابری همه جانبه سخن به میان آورد.

وارشجو یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:54 ب.ظ

27 تن از فعالان زن دستگیر شدند

بنا به گزارشات منتشر شده، امروز صبح یکشنبه 13 اسفند برابر با ۴ مارس، 27 تن از فعالان زن در تهران دستگیرشدند. به دنبال فراخوان فعالان جنبش زنان، امروز صبح شمار وسیعی از فعالان زن در اعتراض به احضار و تشدید فشارهای امنیتی به فعالان زنان در مقابل بیدادگاه انقلاب اسلامی تجمع کردند.

این تجمع از همان نخستین لحظات مورد یورش نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفت و 27 تن از فعالان زن به اسامی زیر دستگیر شدند. تا زمان انتشار این اطلاعیه خبری از محل بازداشت دستگیرشدگان نرسیده است.

باید خواستار اعتراض عمومی به این اقدام سرکوبگرانه و آزادی بدون قید و شرط و فوری دستگیر شدگان شد و این اقدام ضد انسانی را بشدت محکوم کرد.

اسامی دستگیرشدگان:

آمنه امینی، ژیلا بنی یعقوب،محبوبه عباسقلی زاده، محبوبه حسین زاده، سارا لقمانی، زارا امجدیان، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، نیلوفر گلکار، پرستو دوکوهکی،زینب پیغمبر زاده، مریم میرزا، ساغر لقایی خدیجه مقدم، ساقی لقایی، ناهید کشاورز، مهناز محمدی، نسرین افضلی، طلعت تقی نیا، فخری شادفر، مریم شادفر، الناز انصاری، فاطمه گوارایی، آزاده فرقانی ،سمیه فرید، مینو مرتاضی، سارا ایمانیان.


david دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ق.ظ

dustan dorood
emruz vagti baad az modati ke dur az waresh budam....amadam ta bebinam che ba an panjere(waresh) shod ke mano ba khateratam vasl mikard.
afarin...bravo....besyar mohite inja behtar shode...kami ham tajob kardam...hala chera bemanad....omidvaram hamishe paydar bemanid ...eradate khasi daram az in gushe donya
payande IRAN
DAVID

مازیار چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:21 ق.ظ


امروز سه شنبه ١۵ اسفند، مجددا هزاران تن از معلمان با خواست رسیدگی فوری به مطالبات صنفی‌شان، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این تجمع در پی گردهمایی سه روز پیش صورت می‌گیرد. معلمان در تجمع شنبه ١۲ اسفند اعلام کرده بودند مادام که لایحه خدمات مدیریت کشوری تصویب و اجرا نشود و حقوق آن‌ها افزایش نیابد، به اشکال مختلف اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.

در اجتماع امروز، معلمان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که از جمله این شعارها روی آن‌ها نوشته شده بود: وزیر بی‌کفایت استعفاء، استعفاء/ مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل می‌شه/ رسانه‌های کشور انعکاس، انعکاس. رئیس کانون صنفی معلمان، طی این اجتماع به عدم انعکاس اخبار اعتراضات معلمان دررادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی شدیدا اعتراض کرد و خطاب به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: تحلیل غلط خود را تغییر دهید، زمان شلیک به مغز اندیشمندان و فرهنگیان گذشته است.

معلمان اعلام کردند در صورتی که به خواست‌هایشان رسیدگی نشود، پنجشنبه هفدهم اسفندماه از ساعت ۸ صبح مقابل مجلس تحصن می‌کنند و از روز شنبه آینده مدارس را تعطیل خواهند کرد.

نکته جالب توجه در تجمع امروز معلمان مقابل مجلس، تجمع همزمان بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان بود که آن‌ها نیز خواستار تعیین ردیف در بودجه سال ۸۶ برای اجرایی شدن لایحه مدیریت خدمات کشوری و افزایش حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش بودند. یکی از بازنشستگان درحمایت از خواست‌های معلمان گفت:" ۹۸ درصد بازنشستگان فرهنگی زیرخطر فقر زندگی می‌‏کنند، چگونه فرهنگیان می‌‏توانند در چنین وضعیتی تدریس کنند که وضعیت بازنشستگی آنان مشخص نیست."

از صبح امروز نیز، همزمان با تشکیل جلسه مجلس ارتجاع، کارگران شرکت چوب طالقان که ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند، در اعتراض به عدم دریافت حقوق مقابل مجلس تجمع کردند. بر یکی از پلاکارد‌هایی که این کارگران در دست داشتند، نوشته شده بود: " شب عید، سفره خالی، چه باید کرد؟"

مبارزات معلمان، کارگران و بازنشستگان در شرایطی گسترش می‌یابد که سطح زندگی بخش عظیمی از توده‌های مردم ایران زیر خط فقر قرار دارد. آنان حتی قادر به تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود نیستند. کارد به استخوان رسیده است و ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست

میترا چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:17 ق.ظ


بیانیه خانواده های فعالان زن زندانی

زنستان: با گذشت بیست و چهار ساعت از دستگیری سی و سه نفر از روزنامه نگاران و فعالان جنبش زنان، ما، به عنوان خانواده های آنهاهمچنان درنگرانی و بی خبری از وضعیت عزیزانمان به سر میبریم.
این در حالی است که متاسفانه از ساعات اولیه بازداشت هیچ فرد پاسخگویی در مقام ابهام زدایی از وضعیت رسیدگی به امور بازداشت شدگان نیست و خانواده های آنها نیز علی رغم قول مساعد برخی مقامات قضایی و انتظامی از صبح امروز با مراجعه به زندان اوین اطلاعی از وضعیت آنها نیافتند.
بر این اساس ما امضا کنندگان ذیل به عنوان اعضای خانواده افراد بازداشت شده خواستار اطلاع فوری از وضعیت عزیزانمان هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد آزادی آنها باشیم:

- ثریا یعقوبی (مادر پروین اردلان)
- نسرین و شیرین اردلان (خواهران پروین اردلان)
-مریم اردلان (عمه پروین اردلان)
- جواد منتظری ( همسر آسیه امینی)
- پریسا سرمدی(خواهر پرستو سرمدی)
- بهمن احمدی امویی (همسر ژیلا بنی یعقوب)
- عبدالحسین انتصاری (پدر شهلا و فریده و ناهید انتصاری)
- نادر حاج محسن (همسر ناهید کشاورز)
- حمید سرداری (همسر ناهید جعفری)
- هاشم ایمانیان (پدر سارا ایمانیان)
- مریم و محیا امی (دختران محبوبه عباسقلی زاده)
- حسین نیلچیان (همسر شادی صدر)
- احمد صدر(پدر شادی صدر)
- بهجت حاجی حسین (مادر شادی صدر)
- حجت منتظری (همسر سمیه فرید)
- جوانه جواهری (خواهر جلوه جواهری)
- گوهر بیات (مادر جلوه جواهری)
-مهدی جواهری (پسرعموی جلوه جواهری)
- هاجر حسین خواه (خواهر مریم حسین خواه)
- معصومه لقمانی (خواهر سارا لقمانی)
- حمید امینی (همسر سارا لقمانی)
- شهین امجدیان (خواهر زارا امجدیان)
- زهره امیریان (مادر آزاده فرقانی)
- محمد گلکار (پدر نیلوفر گلکار)



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد