گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

بندرانزلی قطب گردشگری گیلان فاقد دفتر گردشگری است

شهر زیبای بندرانزلی که با بهره‌مندی از دریای خزر، ساحل ماسه‌ای ، تالاب بین‌المللی ، بوستان ساحلی و دیگر جاذبه‌های طبیعی از قطبهای مهم گردشگری گیلان و کشور بشمار می‌رود، فاقد یک دفتر گردشگری است .

این در حالی‌است که به اعتقاد صاحب نظران ایجاد دفتر گردشگری می‌تواند علاوه بر اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های مختلف ، در برنامه‌ریزی ،ساماندهی و رونق صنعت گردشگری این منطقه و در نتیجه ایجاد اشتغال در این بخش موثر واقع شود.

"محمود نوشازر" کارشناس بازنشسته امور گردشگری ارشاد بندرانزلی در این باره گفت : جمعیت شناوری که چند ماه‌درسال به عنوان گردشگر به‌انزلی می‌آیند نیازمندی‌هایی دارند که چنین دفتری با امکانات بالقوه خودمی‌تواند نسبت به سامان دهی آن اقدام کند.

وی اظهار داشت : توسعه صنعت گردشگری و بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار آن از طریق فعال نمودن این بخش و توجه کارشناسانه و فراگیر به کلیه راههای مناسب رونق آن امکان پذیر است.

وی متذکر شد : ایجاد دفتر گردشگری در شهرهایی که دارای جاذبه‌های خوب گردشگری هستند می‌تواند به عنوان نخستین گام مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر انزلی نیز به ایرنا گفت : با توجه به این که انزلی از قطبهای گردشگری ایران و گیلان است سرمایه‌گذاری در این بخش از نظر رونق گردشگری در کشور و اشتغالزایی به‌حال این منطقه بسیار موثر است.

" بهمن زنجان خواه " افزود: می‌توان با بهینه‌سازی اماکن زیبایی‌نظیر تالاب ، پلهای قدیمی ، طرحهای سالمسازی و آثار فرهنگی تاریخی شهر شمار گردشگران را افزایش داد.

به اعتقاد وی با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری می‌توان بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی شهر را حل کرد.

مدیر هتل پوریا معتقد است : دفاتر گردشگری می‌توانند با بررسی نیازهای مسافران و انتقال آن به مسوولان شهرستان زمینه ایجاد امکانات مناسب را فراهم کنند.

" سید محی‌الدین جوکار " نصب تابلوهایی که در آن مناطق دیدنی ، هتلها و شماره تلفنهای ضروری برای مسافران قید شده باشد را از جمله اقداماتی دانست که این دفاتر گردشگری می‌توانند در نقاط مناسب از قبیل ورودی استان انجام دهند.

معاون گردشگری و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با تائید لزوم ایجاد این دفتر گفت : قبلا دفاتر گردشگری تنها در مرکز استانها وجود داشت اما افزایش آنها در برنامه سازمان قرار دارد.

" بیژن زهاب " در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون در آستارا و چابکسر دفاتر گردشگری میراث فرهنگی در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد : طبق برنامه سال ‪ ۸۶‬تعداد این دفاتر در گیلان به ‪۸‬ مرکز افزایش خواهد یافت که انزلی نیز جزء این مراکز است.

زهاب همچنین متذکر شد: نوروز ‪ ۸۶‬مراکز اطلاع رسانی موقت در ورودی تمامی شهرهای استان گیلان ایجاد می‌شود.

معاون گردشگری گیلان همچنین از امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با سازمان هلال احمر در خصوص ارائه اطلاعات در زمینه گردشگری به مسافران خبر داد.

صاحب نظران توسعه حیطه فعالیت این‌دفترها از دادن اطلاعات به برنامه‌ریزی در جهت جلب گردشگر ، غنی‌سازی اوقات مسافران با برنامه‌هایی از قبیل گردش ، دیدار از مناطق طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی، آشنایی با آداب و رسوم ، هنرها و ویژگی‌های هر منطقه‌را جهت فعال‌نمودن صنعت گردگشری ضروری می‌دانند.

بر اساس آمارهای ارائه شده شمار دیدارکنندگان از بندرانزلی به بیش از دو میلیون نفر در سال می‌رسد.

منبع: ایرنا

نظرات 2 + ارسال نظر
مراد دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:57 ق.ظ

رادیو دمکراسی شورایی


رادیو دمکراسی شورائی، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه‌ی هر هفته از ساعت ۵ / ۸ تا ۵ / ٩ شب، روی طول موج کوتاه ردیف ۴١ متر، فرکانس ۷۴۷۰ کیلو هرتز، پخش می ‌ شود.
برنامه‌های صدای دمکراسی شورائی، همزمان از طریق سایت رادیو دمکراسی شورائی،http://www.radioshora.org نیز پخش می‌شود.

وارشجو دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ق.ظ

صبح روز شنبه ۷ بهمن ماه ، سه تن از فعالین جنبش زنان، که برای شرکت در یک دوره آموزش روزنامه نگاری عازم هند بودند، در فرودگاه بازداشت و به بند ٢۰٩ زندان اوین منتقل شدند. منصوره شجاعی، طلعت تقی نیا وفرناز سیفی، سه تن ازفعالین جنبش زنان هستند که درعرصه‌های مختلف، از جمله در کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین زنان فعالیت می‌کنند .

شیرین عبادی، که از سوی خانواده دستگیرشدگان به عنوان وکیل مدافع آنان انتخاب شده است، ضمن اعلام این خبر به خبرنگار "ایلنا"، گفت: این سه نفر، پس از ارائه گذرنامه‌‌‏های خود به مامورین فرودگاه، به همراه تنی چند از خبرنگارانی که قصد شرکت در این دوره آموزشی را داشتند، بازداشت و از آنها بازجویی شد. وی در ادامه افزود که پس از بازجویی، منصوره شجاعی، طلعت تقی نیا وفرناز سیفی از سایر خبرنگاران جدا و با حکم جلب به منازلشان برده شدند، و در آنجا ضمن بازرسی دقیق، کامپیوتر، تلفن همراه، کتاب‌‏ها و جزوات شخصی آنها ضبط شد. به گفته شیرین عبادی در مراجعه وی به دادگاه انقلاب برای اطلاع از وضعیت موکلین خود، مشخص شد که پرونده دستگیرشدگان به بخش امنیتی دادگاه انقلاب ارجاع شده است اما هنوز مشخص نیست این افراد به چه جرمی دستگیر شده‌اند.

این نه اولین بار و نه بدون شک آخرین باری است که گزمگان مرتجع خودسرانه فعالین جنبش‌های اجتماعی را بازداشت و روانه زندان می سازند. کارنامه این خبیثان مملو از موارد مشابه است. سرکوب و زندان، برخاسته ازماهیت اینان است و مادام که این وضعیت ننگین ادامه دارد، فعالین جنبش کارگری، جنبش دانشجویی، زنان، و دیگر اقشار ناراضی مردم هیچ امنیت جانی ندارند. چاره خاتمه دادن به تمام این بی حقوقی‌ها، همان است که ۲۸ سال پیش با چنین گزمگانی شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد