گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

یک عکس زیبا

 

1

 

نظرات 6 + ارسال نظر
میترا چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:47 ب.ظ

موج وسیع احضار و دستگیری فعالان کارگری، معلمان و زنان



قدرت حاکم موج وسیعی از احضار و دستگیری فعالان جنبش کارگری، معلمان و زنان را سازمان داده است.

روز دوشنبه ٢۰ فروردین، محمود صالحی از فعالان کارگری سقز، به شیوه توطئه‌گرانه‌ای توسط ماموران امنیتی به دادسرای این شهر کشانده و دستگیر شد. متعاقبا جلال حسینی یکی دیگر از فعالان کارگری شهر سقز به دادسرا احضار گشت. در تهران، روز دوشنبه ماموران امنیتی رژیم ابتدا به منازل اعضای کانون صنفی معلمان ایران رفته، خانه‌ها را تفتیش کردند اسناد و کامپیوترهای آنان را ضبط کردند و اعضای کانون صنفی معلمان را به دادگاه احضار نمودند. همچنین طی روزهای گذشته تعدادی از فعالان جنبش زنان به دادگاه انقلاب احضار شده‌اند.

این در حالی است که روز شنبه ۱۸ فروردین نیز ماموران اطلاعاتی و انتظامی به جلسه کانون صنفی معلمان همدان و منازل تعداد دیگری حمله کردند و بیش از ۴۵ تن را دستگیر نمودند.

این اقدامات سازمان یافته که به طور همزمان در رابطه با فعالان جنبش‌های اعتراضی صورت می‌گیرد، حاکی از آن است که حکام عزم جزم کرده تا موج گسترش‌یابنده اعتراضات کارگری، حرکت سراسری معلمان و مبارزات زنان را با سرکوب سازمان‌یافته پاسخ دهد. احضار و دستگیری فعالان کارگری در آستانه اول ماه مه، احضار و دستگیری اعضای کانون صنفی معلمان و احضار فعالان جنبش زنان، بیانگر هراسشان از رشد جنبش اعتراضی طبقه کارگر و گسترش مبارزات حق‌طلبانه و آزادیخواهانه سایر اقشار اجتماعی است. اما این شیوه‌ها دیگر کارساز نیست.

وارشجو جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:08 ق.ظ


زنده باد اول ماه مه - ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر
و
گرامی باد روز معلم این زحمتکشان شریف و صبور.


شرایط کنونی و ضرورت حمایت و دفاع از جنبش-های اعتراضی

کشور ما و مردم ما شرایط بسیار حساسی را پشت سر میگذرانند. خطر حمله احتمالی آمریکا، ژاندارم جهانی، و انعکاس آن در روزنامه-های مهم و پر تیراژ و ارتباطات جمعی خارجی جنگ روانی را به مردم زحمتکش و بی پناه ما تحمیل کرده است. تحریم اقتصادی کشور-های اروپائی و آمریکا از هم اکنون فشار و تاثیر اسفبار خود را بر زندگی مرد م گذاشته است. رژیم با پافشاری بر پروژه پر هزینه هسته-ای، سیاست-های مداخله گرایانه در منطقه، حمایت نظامی و مالی از گروه-های نظامی و تروریستی در عراق و لبنان در واقع کشور ما و کارگران و زحمتکشان را به گروگان گرفته است.

عدم پرداخت حقوق عقب مانده کارگران، بیکاری در سطح وسیعی از نیروی کار فعال، گرانی سر سام آور نیاز–های عمومی مردم، پائین آمدن قدرت خرید آنان شرایط عمومی اقتصادی است که رژیم به مردم تحمیل کرده است. پیامد-های دیگر بحران اقتصادی افزایش فحشا، اعتیاد، الکلیسم، خود کشی و افزایش پدیده-های دردناک کودکان کار و کودکان خیابانی است. تظاهرات و اعتراضات هزارن معلم در اسفند ماه گذشته نمود روشنی از وخیم تر شدن اوضاع و شرایط اقتصادی است. از سوی دیگر رژیم برای خاموش کردن و در هم شکستن اعتراضات به حق مردم فشار و سرکوب، زندان و اعدام را افزایش داده است.

با توجه به مجموعه شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این چشم انداز میرود که در آینده-ای نه چندان دور شاهد اعتراضات وسیع تری از اقشار مختلف مردم باشیم، به عبارتی دیگر گسترش جنبش–های اجتماعی. با بررسی مختصری از مضمون عمومی خواستها، شیوه و شکل اعتراضات، کارگری ( سندیکای واحد) معلمان و زنان به این نتیجه میرسیم که این جنبش–ها میتوانند به پدیده-های همگون و یکدستی بدل شده و ریشه ظلم را بخشکانند این را خود قدرتمداران پوشالی معترفند . آنجا که به دریوزگی بیفتند همان کسانی را که متجاوز و ....میخوانند برایش کت و شلوار هم هدیه میکنند و دستان متجاوزشان را هم میفشارند تا بلوف تکمیل کیک زرد را در نطنز پز بدهند و در عوض برای تکمیل پروژه ؛ جنگ نعمت است ؛ چانه زنی سرکوب داخل را اخاذی کنند.

ولی این موضوع نباید ما را به این نتیجه غلط بکشاند که چشم خود را ببندیم و از خواسته-های به حق و اعتراضات مردم حمایت نکنیم و تنها نظاره گران بدون واکنش باشیم. همانگونه که بدرستی از سندیکای شرکت واحد و از مدیریت آن دفاع کردیم باید از اعتراضات اجتماعی زنان، دانشجویان و معلمان حمایت کرد و خواهان آزادی دستگیر شدگان و فعالین این جنبش-ها شد.

جنبش اجتماعی معلمان، بدلیل جایگاه اجتماعی، ارتباط آن با دانش آموزان مدارس و دبیرستان-ها و حضور تعداد کثیری از زنان معلم می تواند موج جدیدی از اعتراضات عمومی را در ابعاد نسبتا وسیعی در پی داشته باشد. همانگونه که به درستی بخشی از کارگران شرکت نفت و گاز خوزستان از خواسته-های معلمان و حرکت آنان حمایت کردند، ما مردم نیز ، مسئولیم و وظیفه داریم با تمام امکانات خود از خواسته-های معلمان زحمتکش میهنمان و اعتراضات آنان دفاع و حمایت کنیم.

انزلی آنلاین شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.anzalionline.ir

سلام.
امیدوارم که ما هم به دریایی که بالا سرمون هست بگیم کاسپین ، نه خزر که یه قوم تو قسمت بالایی در یارچه قرار داره.
کل دنیا میگن کاسپین ( قوم کاس که تو گیلان هم هست) و ما میگیم خزر
ای بابا.
راستی لینک نیما و عسل
http://www.anzalionline.ir/dailynews/?PostID=271
است.
فکر کنم به اشتباه لینک خورده قربون همه وارشی ها

مازیار چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:56 ق.ظ

پیروز باد مبارزه قهرمانانه معلمان





به‌رغم تمام اقدامات سرکوبگرانه‌ علیه معلمان، که تا همین لحظه نیز منجر به دستگیری و اسارت ده‌ها تن از فعالان جنبش معلمان در سراسر کشور شده است،

به‌رغم تمام این بازداشت‌ها و تهدیدها، برای مرعوب ساختن معلمان و بازداشت آنها از ادامه مبارزه، اعتصابات دو روز اخیر، تمام تلاش‌های مذبوحانه دستگاه قدرت را نقش بر آب کرد. معلمان مبارز، همان‌گونه که در بیانیه ۱۰ فروردین ماه کانون‌های صنفی معلمان و شورای هماهنگی کانون‌ها، آمده بود، در روزهای ٢۶ و ٢۷ فروردین ماه، اعتصاب سراسری خود را به مرحله اجرا در آوردند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری نمودند.

این اعتصاب، اغلب شهرها و مدارس کشور را فراگرفت و به یک اعتصاب عمومی معلمان تبدیل گردید. درجریان اعتصاب، ماموران معذور وعوامل شان در مدارس، تلاش نمودند، با دستگیری، تهدید و به راه انداختن جو ارعاب، اعتصاب را در هم بشکنند، اما موفق نشدند.

معلمان اعلام کرده‌اند که چنان‌چه مطالبات فوری آنها، از جمله اجرای لایحه هماهنگ پرداخت، برکناری وزیر آموزش و پرورش، آزادی تمام معلمان بازداشت شده و عذر خواهی مقامات دولتی به خاطر سرکوب و توهین به معلمان، تحقق نیابد، به اعتراضات، اعتصابات و سازماندهی گردهم‌آئی‌های اعتراضی، ادامه می‌دهند.

این اعتصاب معلمان، نه فقط از زاویه منافع و مطالبات خود آنها، بلکه از زاویه منافع عموم توده‌های مردم ایران و مبارزات آنها، دارای اهمیتی ویژه است.

این اعتصاب، یک ضربه محکم و جدی به اختناق وسرکوب بود، چرا که نشان داد، قدرت حاکم با تمام وحشی‌گری‌اش، قادرنیست اراده توده مردمی را که برای تحقق مطالبات خود به پا خاسته‌اند، درهم بشکند. این خود یک پیروزی مهم و نه فقط برای معلمان، بلکه برای عموم توده‌های مردم ایران است. این پیروزی، روحیه مبارزاتی، ایستادگی و مقاومت را در مقابل ارتجاع حاکم، بالا برد وعموم توده‌های کارگر و زحمتکش، قطعا از این اعتصاب و ایستادگی می‌آموزند و در مبارزات آتی خود آن را به کار می‌بندند.

اعتصاب دو روز گذشته، نقش مهمی در گسترش اعتراضات معلمان واتحاد وهمبستگی آنها در مبارزه ایفا خواهد نمود. معلمان برخی شهرها و مدارس که در این اعتصاب حضور نداشتند، با این پیروزی اعتصاب، در حرکت‌های اعتراضی بعدی، به همکاران مبارزخود خواهند پیوست.

به جز گروه اندگی اعتصاب شکن که جیره خوار‌ند، بقیه معلمان، دردشان مشترک است و مطالبات واحدی دارند. بنابراین ضروری‌ست که متحدا اقدام کنند.

این حقیقت باید برهمگان روشن باشد که قدرت پوشالی رفتنی‌ست. درمبارزه میان توده‌های وسیع کارگر و زحمتکش، با چنین بی حقوقی، بی‌طرفی وجود نخواهد داشت. کسی که جانب مبارزه توده‌های وسیع مردم را نگیرد، از مبارزه آنها حمایت نکند و در این مبارزه مشارکت ننماید، عملا جبهه ارتجاعی حاکم را تقویت کرده است.

از این‌رو، وظیفه عموم توده‌های کارگر و زحمتکش، زنان، دانشجویان ودانش‌آموزان است که از مبارزات کنونی معلمان حمایت کنند و با سازماندهی و تشدید مبارزات خود، یورش به دژ استبداد وارتجاع حاکم را گسترده‌تر سازند و لحظه نهایی را تسریع نمایند.
چنین باد.

گیل آوا پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:01 ق.ظ

با سلام! دیروز ، بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در مراسم یاد بود قربانیان مدرسه عالی فنی در و یرجینیای آمریکا گرد هم آمده و از خود پرسیدند ، چرا یک جوان ۲۳ ساله بایستی ۳۲ نفر را به قتل برساند؟ پاسخ جرج بوش به این سوال چنین بود : این واقعه قابل توضیح نیست؛. !!! علیرغم این پاسخ ،که هدفش خط زدن صورت مساله است، برای بسیاری از مردم جهان و آمریکا روشن است که مناسبات خشونت بار وضد بشری سرمایه داری منشا، چنین جنایت هایی میباشند. در جو امع ای که سیاست حاکم بر آن استتمار و بهره کشی و جنگ طلبی است انسانهایی که دشمن واقعی شان را نمی شناسند، به راحتی میتوانند به بیمارانی جنایتکار تبدیل شده و به سوی هدفی نامرئی به اطراف خود و به روی دیگر انسانهای بیگناه شلیک کنند وخود و آنان را به کام مرگ بفرستند.

مالا شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:24 ق.ظ

به صدای دمکراسی شورائی گوش کنید

رادیو دمکراسی شورائی، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه‌ی هر هفته از ساعت ۵ / ۸ تا ۵ / ٩ شب، روی طول موج کوتاه ردیف ٢۵ متر، فرکانس ١٢١٢۰ کیلو هرتز پخش می‌شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد