گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

اطلاعیه!

اگر دنبال یک تکه زمین برای ساختن یک کلبه چوبی دبش و باحال هستید،

اگر با همسرتان دعوا گرفته اید و احتیاج به یک محیط آرام بخش و ساکت دارید،

اگر از دود و دم شهرتان و آلودگی های صوتی به ستوه آمده اید و خرت وخرت سینه ات به درد آمده،

اگر از کار خسته شده ای و دنبال یک جای نزدیک و خودمانی میگردی،

اگر از عروسک بازی آدم های دور و اطرافت حرصت در آمده و در به در دنبال هم محلی های بی نقاب میگردی،

اگر هوس غرق شدن  در دریای نیلگون خزر به سرت زده است،

اگر آرزوی دیدار طلوع و غروب انوار زیبای خورشید را در کنار ساحل دریا دارید،

پایت را بگذار روی پدال وسطی         تـــــــــــــــــــــــرمـــــــــــــز !

 درست آمده ای،پیاده شو! همین جاست، همان پاتوقی که در آن هم من هستم وهم تو هستی،با هم!

همان دهکده ای که قرار است تو در آن حضور یابی :

 www.waresh.net          

 

به انزلی خوش آمــــــــــــــــــــــــــــدی!

 

نظرات 12 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:17 ب.ظ http://sarayefarda.persianblog.com/

سلام. من دوباره به اینجا سر زدم. من شمالی نیستم ولی شهر انزلی رو خیلی دوست دارم. موفق باشید. در ضمن اگر مایل بودید به منم سر بزنید. یا علی

لاهیجانی جمعه 30 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:58 ب.ظ http://www.lahijweb.blogsky.com

سلام . خوشحالم که وبی به این قشنگی درباره استانمون میبینم . کاش زودتر باهاش اشنا میشدم .
خوشحال میشم سری بهم بزنی . با تبادل لینک و لوگو موافقی ‌؟
موفق باشی /

یک وارشی شنبه 31 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:10 ق.ظ

به دریای خزر هم مگه <<نیلگون>> میگن

شاهین شنبه 31 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:00 ق.ظ http://iran-malavan.tk

سلام بر وارش ...
بچه ها خسته نباشین ... همینطو رادامه بدین ... راستی توی ادرس قبلیتون ادرس جدید رو گذاشتین ؟؟!! فعلا بابای .

میترا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 ب.ظ


جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تقابن که خزف میشکند بازارش

شرمتان باد ای گندم نمایان جو فروش حاکم که روزگاری اینچنین تیره و تار را بر مردم زحمتکشمان فراهم اوردید.

و این فقط گوشه ای از جنایات بی حد و حصری است که بر شر نوشت نیمی از مردم ایران (زنان) نظم حاکم روا داشته. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ....
بخوانید // به نقل از خودشان است // که البته خودشان هم منکرش!!؟!! شده اند. فکر میکنید اگر این مراکز عفاف!! که در عین علنی وعیان بودن مراکزی غیر از این مسایل و مثلا تجمع مبارزان دانشجویی و کارگری و یا همین تجمع اخیر میدان هفتم تیر می بود. برای دقیقه ای تحمل میشد؟!! پس دستهای آشکار و پنهان مافیای در قدرت بمانند تمامی ناهنجاریهای دیگر اجتماعی با همین عاملین اصلی جرثومه های فساد هماهنگند و ای وای بر ما که همچنان نظاره گریم و ظلمات را بی پاسخ نشایست ....
فعالیت مخفیانه خانه های عفاف در تهران
از چندی پیش که بحث خانه های عفاف با واکنش های مثبت و منفی مردم و دست اندرکاران به محاق فراموشی سپرده شد، اهمیت پدیده زنان خیابانی و لزوم ساماندهی موثر آن نیز کمتر از گذشته مورد بررسی و دقت نظر متخصصان و مسئولان قرار گرفت و به نوعی این پدیده بیشتر از گذشته در جامعه به حال خود رها شد.
در این راستا، چند حرکت فرهنگی به منظور تبیین و بررسی علل و عوامل شیوع این پدیده در قالب فیلم (فقر و فحشا) و چند فیلم سینمایی که همچنان در توقیف به سر می برند صورت پذیرفت اما به ظاهر، همه چیز در حد حرف باقی ماند و تنها آمارهای نگران کننده حاکی از افزایش پدیده زنان و دختران خیابانی است که هر روز پر رنگ تر از گذشته در سطح شهرها و خیابانها دیده می شوند.
"منصوره محقق "، کارشناس مطالعات زنان، با اشاره به فعالیت پنهانی خانه هایی که در امر تزویج شرعی فعالیت می کنند ، می گوید: "فعالیت این مکانها کاملاً خزنده است و آنها به گونه ای در سطح شهر پراکنده شده و فعالیت می کنند که بسیار جای سئوال دارد ."




وی می افزاید :" به لحاظ ریخت شناسی مکانی ، این خانه ها در چند نوع متفاوت مشغول به کار هستند،دسته نخست خانه هایی که به صورت تیمی اداره شده و در راس آنها یک رییس قرار دارد. چنین خانه هایی در برخی مناطق ، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار ها و امکانات مثل موبایل، کامپیوتر ، اینترنت و وسیله نقلیه آماده جابجایی ،فعالیت می کنند و در مناطق جنوبی شهر فعالیت این مکانها در حد ابتدایی و با کمترین امکانات موجود است. "
"محقق"می افزاید: "گروههای انسانی مراجعه کننده به این مکان ها نیز متفاوتند ؛ در زمره این افراد ، زنان آبرومندی هستند که به علت جدایی از همسر یا فوت همسر و به واسطه افراد دیگر به این مکانها معرفی می شوند ."
وی معتقد است در میان تیپ های خاصی از پسران ازدواج نکرده و زنان جوان ، افرادی هستند که مایلند برای اجتناب از گناه و وسوسه های شیطانی نیازهای خود را از یک راه شرعی کوتاه مدت برطرف کنند .

وی با تفکیک قائل شدن بین فاحشه گری و فعالیت شرعی می گوید: زنی که مبادرت به ازدواج موقت می کند ، الزاماً یک فاحشه یا زن خیابانی نیست ، اما یک زن خیابانی روسپی از تعاریف مشخص و چارچوب تعریفی خاص برخوردار است.
وی تاکید می کند:"تا زمانیکه برای زنان تقاضا وجود داشته باشد ، امکان فاحشه گری آنها وجود دارد.وقتی که دختری یا زن جوانی در خیابان راه می رود و چندین ماشن برای او بوق می زند ،این نشاندهنده تقاضای بالای مردان است .
وی با اشاره به اینکه خانه های عفاف در سطح شهرها و از آن جمله در تهران وجود دارد ، می افزاید: اگر از فعالیت مخفیانه این مکانها اطلاع حاصل شود ، ممکن است وضعیت بحرانی در سطح شهرها بواسطه تعامل میان عرضه و تقاضا بوجود آید ، بنا بر این حتی المقدور سعی می شود فعالیت این خانه ها مخفی نگاه داشته شود و تنها افراد سفارش شده امکان حضور در این مکانها را پیدا کنند."
این در حالی است که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وجود خانه های عفاف ابراز بی اطلاعی کرده و می افزاید:" تشکیل خانه های عفاف باعث تشدید فقر می شود."
"عماد افروغ"،نماینده تهران و جامعه شناس در این خصوص می افزاید:"کسانی که به خانه های عفاف روی می آورند از اقشار پایین جامعه هستند."
به گفته وی،تشکیل خانه های عفاف برخورد ریشه ای با فاحشه گری نیست. این یک برخورد روبنایی است که سوءکارکردهای مختلفی برای جامعه به همراه دارد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی معتقد است که نباید با پدیده های اجتماعی به صورت سطحی برخورد کنیم ، بلکه مسئولان باید در جهت تسهیل امر ازدواج تلاش کنند و موانع را برداند ، تااخلاق جنسی در جامعه اصلاح شود.
افروغ تاکید می کند:"اگر فاحشه گری در جامعه رواج داشته ،از برنامه ریزی های غلط و ساده انگارانه ما (مسئولان) بوده است.مااین مساله را ریشه یابی نکرده ایم.به جای ترویج فاحشه گری از طریق تشکیل خانه های عفاف ،اخلاق مورد پسندیده جامعه اسلامی را رواج نداده ایم و آن را دنبال نکرده ایم ، بنا بر این بیشتر عقب ماندگی جامعه ما متاثر از برخوردهای منفعلانه ماست."
ریئس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقشار محروم ومستضعف جامعه به موجب نابرابری های اجتماعی و اقتصادی به خانه های عفاف روی می آورند،اظهار داشت:" برخی ها می گویند باید یک عده ای برای ارضاء غریزه جنسی خود به مکانی خاص بروند،ما می گوییم این یک ساده اندیشی و رواج فاحشه گری است."
نماینده تهران می افزاید:"عده ای با فحشا مبارزه نمی کنند و آن را به عنوان یک پدیده اجتماعی می پذیرندو می خواهند با چند توصیه در مقابل پیامدهای ان بایستند."
افروغ ایجاد خانه های عفاف را به بهانه فراهم کردن لوازم بهداشتی و واکسینه شدن آنها از انواع بیماریها یک ادعا می خواند و می افزاید:"تشکیل خانه های عفاف یعنی نهادینه کردن فاحشه گری . این نشاندهنده این است که یا مسئولان ساده هستند یا ساده لوحانه این کار را انجام می دهند."

"دکتر علی سعیدی"،جامعه شناس و استاد دانشگاه در این خصوص می گوید:"زنان و دختران خیابانی، افرادی شاغل در یک حرفه کاذب هستند. حرفه ای که بیشترین ارتباط را با صنعت در حال پیشرفت "سکس "در جهان دارد. در پاسخ به این سئوال که شغل یک زن خیابانی چیست؟ به سادگی می توان گفت که این شغل ، تن فروشی در قبال دریافت پول و کالاست. "
وی می افزاید:"با اندکی دقت می توان دریافت مقولاتی همچون زن خیابانی، دختر فراری، روسپی گری و رابطه نامشروع ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، با این تفاوت که زنان خیابانی در ایران، در زمره بی پناه ترین و بدبخت ترین افراد نسبت به سایر هم نوعان روسپی خود در جهان هستند. "
این جامعه شناس معتقد است که در تمام کشورهای جهان، زنان به اصطلاح خیابانی دارای شناسنامه مشخص و عضویت در گروههای سازمان یافته هستند که این گروهها به صورت قانونی فعالیت کرده و اعضای خود را از مزایای مختلف بهره مند می کنند.
وی با اشاره به خیابانی بودن چنین زنانی می گوید:" در اکثر کشورهای جهان، زنان به درد نخوری که از سازمان یا گروه مربوطه اخراج یا حذف می شوند، درمحروم ترین شکل ممکن به صورت مستقل و با ظاهر شدن در کنار خیابان و مکانهای مشخص به امرار معاش می پردازند."
این استاد دانشگاه می افزاید: "پدیده زنان خیابانی در ایران به مرور در زمره اعمالی که جرم محسوب نمی شود، قرار خواهد گرفت. زمانی در کشور اعتیاد جرم محسوب می شد اما به مرور، با افزایش بی رویه این پدیده ، لزوم برخورد روانکاوانه و بینش درمان نگر مطرح شد که انتظار می رود در دراز مدت نحوه برخورد با جرم هرزگی نیز به همین منوال تغییر کند. "
"سعیدی"، درباره ساماندهی زنان خیابانی می گوید: در ایران این گونه مشاغل جرم محسوب می شود چون مطرح کردن مباحثی چون خانه های عفاف به دلیل تابو بودن و فشار قشرهای خاص جامعه امکان پذیر نیست در نتیجه یک زن خیابانی به صورت پرخطر تری سلامت اجتماع و خانواده ها را در معرض تهدید قرار می دهد.
"مسعود کاظمی"، کارشناس پژوهشگری اجتماع معتقد است که ایجاد خانه های عفاف دردی از مشکل بغرنج شیوع فحشا در جامعه دوا نمی کند.
وی در این خصوص می افزاید:" صرفنظر از دختران خیابانی که به دلایل شخصیتی - روانی گرفتار تن فروشی و آسیب های جنسی می شوند، زنان خیابانی کمتری حاضر خواهند بود که با شیوه خانه های عفاف از حضور گسترده تر در خیابانها خودداری کنند.
این کارشناس با اشاره به برخی محذوریت های اجتماعی در مراجعه به خانه های عفاف می افزاید : "مردان به لحاظ مشغله های شغلی حاضر به تن دادن به بوروکراسی هایی چون ثبت نکاح موقت ، جاری شدن صیغه و ... نیستند و مبادرت به این اعمال هم مانع از مراجعه مجدد زنان آسیب دیده به خیابانها نمی شود. "
برخی کارشناسان اجتماعی اخیراً هشدار داده اند که جامعه زنان خیابانی به شدت در حال افزایش بوده و با کاهش سن فحشا، در آینده میزان گسترده تری از زنان تن فروش در خیابان ها ظاهر خواهند شد.
"دکتر مهدیس کامکار "در این باره می گوید: "متأسفانه دامنه سنی انحرافات جنسی در دختران به شدت پایین آمده و در تحقیق میدانی از 70 آسیب دیده ( که پرونده آنها به ستاد مبارزه با بحران ارجاع شده بود) مشخص شد که سن شروع انحرافات جنسی در دختران به 10 تا 13 سال رسیده در حالیکه در سالهای 80 تا 83 دامنه سنی این بحران، افراد 15 سال به بالا را در برمی گرفت. "
وی می افزاید: "نکته مهم در این خصوص این است که سطح سواد و شرایط سنی برای شروع تن فروشی پایین آمده و تابه قبل از سوم راهنمایی رسیده است و اینها نشان می دهد که ایران با یک بحران آشوب روانی فراگیر روبرو است. "
بنابراین، با احتساب سرازیر شدن تعداد بیشتری از افراد مشتری یاب به سطح خیابانها می توان گفت: که پدیده زنان خیابانی فراگیرتر از قبل در حال گسترش است. در این میان نکته حائز اهمیت ، شکل گیری مکانها و خانه های پنهانی عفاف و موسساتی است که تحت پوشش خدمات ازدواج قرار دارند .

تهران،خبرگزاری سینا- امیررضاپرحلم،سمیه نصرتی

مریم سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:08 ب.ظ


24.07.2006

رتبه دوم اعدام در جهان از آن ایران است

اجرای مجازات اعدام در سراسر جهان توسط سازمان غیر دولتی "به قابیل دست نزنید" بررسی شد. بر اساس گزارش سالانه این سازمان چین، ایران و عربستان سعودی به ترتیب در اجرای حکم اعدام در جهان در رتبه اول تا سوم قرار دارند.

سازمان غیر دولتی "به قابیل دست نزنید" Nessuno tocchi caino در نشست سالانه خود در شهر رم به بررسی احکام اعدام در سراسر جهان پرداخت. در این نشست از وینسته فاکس رئیس جمهور مکزیک به علت لغو حکم اعدام در این کشور طی مراسمی تقدیر به عمل آمد و فرانکو مارینی رئیس سنای ایتالیا جایزه ویژه این مراسم را به ماریا دل رفوگو گونزاله معاون وزیر امور خارجه مکزیک سپرد.

بر اساس گزارش سالانه این سازمان چین با اجرای ٥٠٠٠ حکم اعدام، ایران با ١١٣ و عربستان سعودی با ٩٠ حکم به ترتیب در رده‌های اول تا سوم در سال ٢٠٠٥ میلادی هستند.

الیزابتا زامپاروتی هماهنگ کننده این مراسم در رابطه با مجازات اعدام در ایران می گوید"ایران همچون سال گذشته با اجرای ١١٣ حکم اعدام در رتبه دوم در جهان قرار دارد و از آنجا که در شش ماه اول سال ٢٠٠٦ میلادی نیز ٨٧ نفر در این کشوراعدام شده اند به نظر می‌رسد مقامات این کشور قصد ندارند این شرایط را تغییر دهند."

او همچنین ضمن اشاره به اعدام ٨ نوجوان زیر ١٨ سال درسال گدشته در ایران می‌گوید " این در حالی است که ایران یکی از کشورهای امضا کننده کنوانسیون حقوق کودکان و نوجوانان است."

سازمان به "به قابیل دست نزنید" ضمن اشاره به افزایش تعداد کشورهایی که در شش ماه نخست سال ٢٠٠٦ قانون مجازات اعدام را لغو کرده‌اند به انتقاد از کشورهای دموکراتیکی پرداخت که همچنان مجازات اعدام در آنها اجرا می‌شود. ایالات متحده آمریکا با اجرای ٦٠ حکم اعدام در سال گذشته پس از کره شمالی رتبه پنجم را در جهان دارد.

این سازمان در حال حاضر در حال جمع آوری امضا در اعتراض به اعدام صدام حسین رئیس جمهورسابق عراق است.

لازم به یادآوری است که چندی پیش سازمان "به قابیل دست نزنید" در نشستی از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست تا حکم اعدام نازنین مهاباد را لغو کند. نازنین نوجوان ایرانی است که در سال گذشته در سن ١٧ سالگی یکی از سه جوانی را که قصد تجاوز به او را داشتند را به قتل رسانید، او هم اکنون به اعدام محکوم شده است.

مریم افشنگ – رم


عباس چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:01 ق.ظ


اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش کج است....
............................................

از روز ۲۱ تیر و هنگامی که اسارت دو سرباز اسرائیلی توسط حزب ‎ الله لبنان اعلام گردید، حکومت اسرائیل جبهه ‎ ی جنگ دیگری را در جنوب لبنان گشود. این جنگ به مراتب مرگ ‎ بارتر و ویرانگرتر از جنگی ‎ ست که اسرائیل از روز ۶ تیر در نوار غزه آغاز کرده و همچنان ادامه دارد. در طی دو هفته ‎ ی اول جنگ در جنوب لبنان دست ‎ کم ۴۰۰ غیرنظامی لبنانی کشته، هزاران تن زخمی گشته و بیش از نیم میلیون نفر وادار به ترک محل زندگی خود شده ‎ اند. آخرین خبرها و شواهد حکایت از آن دارند که ارتش اسرائیل در جنوب لبنان از سلاح ‎ هایی که بر اساس کنوانسیون ‎‎ های بین ‎‎ المللی مربوط به دوران جنگ ممنوع هستند استفاده می ‎‎ کند. تصاویری که از کشته ‎‎ شدگان و زخمی ‎‎ های جنوب لبنان منتشر شده ‎‎ اند و نیز گواهی پزشکان حاکی از آن است که ارتش اسرائیل از هفته ‎‎ ی دوم تجاوزش به لبنان از بمب ‎‎ های حاوی فسفر سفید و اورانیوم ضعیف ‎‎ شده استفاده کرده است. البته متجاوزان آمریکایی نیز از همین نوع بمب ‎‎ ها در عراق و به ویژه فالوجه استفاده کرده و می ‎‎ کنند. هدف جنگ ‎‎ طلبان اسرائیلی وآمریکایی از استفاده از این بمب ‎‎ ها نه فقط کشتار وسیع بلکه اثرگذاری روانی بر روی مردمی ‎‎ ست که جان سالم به در می ‎‎ برند، زیرا این بمب ‎‎‎ ها ظاهر مردگان و زخمیان را به شدت کریه و تحمل ‎‎ ناپذیر می ‎‎‎ کند.

رسانه ‎‎‎ های بزرگ وابسته به سرمایه ‎‎‎ داری جهانی پس از حمله ‎‎‎ ی ارتش اسرائیل به جنوب لبنان چنین وانمود می ‎‎‎ کنند که گویا اسارت دو سرباز، اسرائیل را به پاسخگویی واداشته است و بار دیگر سران کشورهای قدرت ‎‎‎ مند امپریالیستی هم گفتند که اسرائیل «حق دارد از خود دفاع کند»! اما آیا از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۰ که اسرائیل جنوب لبنان را در اشغال خود داشت سربازانی از ارتشش اسیر شده بودند؟ خیر، در سال ۱۹۷۸ سفیر اسرائیل در انگلستان به قتل رسید و دولت اسرائیل به همین بهانه به لبنان حمله کرد. آیا حکومت اسرائیل با آدم ‎‎‎‎ ربایی موافق است؟ بلی، در گزارشی که سازمان «عفو بین ‎‎‎‎ الملل» روز ۲۶ ژوئن ۱۹۹۸ منتشر نمود، چنین آمده بود:«بر طبق اعترافات اسرائیل، لبنانیان در جنوب این کشور "دستگیر" می ‎‎‎‎ شوند تا با سربازان اسرائیلی که در لبنان ناپدید یا کشته شده ‎‎‎‎ اند مبادله شوند. برخی از لبنانی ‎‎‎‎ ها ده سال است که در انفرادی حبس ‎‎‎‎ اند.»

حملات فزاینده و گسترش جنگ در خاورمیانه توسط ارتش اسرائیل که از حمایت همه ‎‎‎‎‎ جانبه امپریالیست ‎‎‎‎‎ ها و به ویژه امپریالیسم آمریکا برخوردار است با طرح و برنامه ‎‎‎‎‎ ریزی قبلی آغاز شده است. اسارت یک سرباز در غزه و دو نظامی دیگر در جنوب لبنان بهانه ‎‎‎‎‎ ای برای این جنگ است. وگرنه کیست که نداند چهار یا پنج هزار نیروی مسلح حزب ‎‎‎‎‎ الله لبنان و سه یا چهار هزار موشک بُرد کوتاه که این نیروی ارتجاعی اسلامی دارد با ششمین ارتش دنیا، همانا ارتش اسرائیل و سلاح ‎‎‎‎‎ های فوق ‎‎‎‎‎ مدرنش و ۲۰۰ کلاهک اتمی آن مقایسه ‎‎‎‎‎ شدنی نیستند؟

حکومت نژادپرست اسرائیل از لحاظ درونی با یک رشته بحران ‎‎‎‎‎ های عمیق سیاسی و اقتصادی روبه ‎‎‎‎‎ روست. از نظر سیاسی یک عده از سیاستمداران به رهبری آریل شارون وادار شدند حزب جدیدی به نام «کدیما» را پی ‎‎‎‎‎ ریزی کنند تا بتوانند مسئله بحران قدرت را لااقل به طور موقت حل نمایند. ایهود المرت، نخست ‎‎‎‎‎ وزیر کنونی اسرائیل از اعضای همین حزب است و وادار شده است کابینه خود را با ائتلافی کمابیش ناهمگون تشکیل دهد. بحران اقتصادی در اسرائیل مدام ژرف ‎‎‎‎‎ تر می ‎‎‎‎‎ شود و بیکاری و فقر گسترش می ‎‎‎‎‎ یابد. بر اساس گزارشی که سالنامه ‎‎‎‎‎ ی لوموند منتشر نموده است تنها در بخش توریسم تعداد شاغلان از ۱۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۰۰ به ۴۲ هزار نفر در سال ۲۰۰۲ تقلیل یافت. نزدیک به ۱۱ % جمعیت فعال اسرائیل در سال ۲۰۰۵ بیکار بودند و حقوق حداقل ۵ هزار شیکلی (برابر با ۸۶۰ یورو) کفاف تأمین حداقل زندگی کارگران و زحمتکشان را نمی ‎‎‎‎‎ دهد. بحران اقتصادی یک رشته اعتراضات اجتماعی و اعتصابات بی ‎‎‎‎‎‎ سابقه کارگران و حتا کارمندان بخش دولتی را در سال ‎‎‎‎‎‎ های اخیر موجب گشته است. البته دولت اسرائیل مانند هر دولت سرمایه ‎‎‎‎‎‎ داری دیگر با انتخاب راه ‎‎‎‎‎‎ حل ‎‎‎‎‎‎ های ارتجاعی در تلاش حل معضلات اقتصادی است که از جمله می ‎‎‎‎‎‎ توان به افزایش سن بازنشستگی از ۶۵ به ۶۷ سال برای مردان و از ۶۰ به ۶۴ سال برای زنان اشاره کرد. پرواضح است که ماهیت نظامی که حکومت اسرائیل دارد و حجم وسیعی از منابع مالی که این رژیم صرف تسلیح خود و سرکوب به ویژه فلسطینیان می ‎‎‎‎‎‎ کند مزید بر علت شده است و بر بحران اقتصادی دامن زده است. می ‎‎‎‎‎‎ توان در این زمینه به هزینه ‎‎‎‎‎‎ ی سرکوب انتفاضه دوم اشاره کرد. رژیم نژادپرست اسرائیل برای سرکوب این جنبش بیش از ۱۲ میلیارد دلار هزینه کرد.

البته نمی ‎‎‎‎‎‎ توان گفت که حملات کنونی حکومت اسرائیل به نوار غزه و لبنان تنها بدین خاطر است که این حکومت می ‎‎‎‎‎‎ خواهد بحران ‎‎‎‎‎‎ های اقتصادی و سیاسی خود را با دامن زدن به یک بحران دیگر، راه انداختن یک جنگ گسترده، حل و فصل کند. جنوب لبنان از دیرباز برای اسرائیل و بنیان ‎‎‎‎‎‎ گذاران صهیونیسم اهمیت داشته است. برای اشخاصی همچون هرتزل، بن ‎‎‎‎‎‎ گوریون، بن ‎‎‎‎‎‎ زوی و وایزمن صور و رودخانه لیطانی برای «دولت آینده یهودی» از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است. وایزمن در نامه ‎‎‎‎‎‎ ای که در سال ۱۹۱۷ میلادی به نخست ‎‎‎‎‎‎ وزیر وقت بریتانیا، لوید جرج ارسال کرد از این منطقه ‎‎‎‎‎‎ ی لبنان یاد می ‎‎‎‎‎‎ کند.

اسرائیل به بهانه ‎‎‎‎‎‎ ی اسارت سربازانش جنگی را از اوایل تیرماه در غزه و اواسط همین ماه در لبنان دامن زده است. سردمداران اسرائیلی خود اعتراف کرده ‎‎‎‎‎‎ اند که پایان این جنگ مشخص نیست و می ‎‎‎‎‎‎ تواند ماه ‎‎‎‎‎‎ ها ادامه داشته باشد. ارتش اسرائیل در جنگ خود ده ‎‎‎‎‎‎ ها هزار کیلو بمب بر سر مردم بی ‎‎‎‎‎‎ دفاع و غیرنظامی فلسطین و لبنان فروپاشیده است. فلسطینیان و لبنانیان هیچ نفعی در این جنگ ندارند و جز مرگ و نیستی نصیبی نمی ‎‎‎‎‎‎ برند. اسرائیل همچنین ادعا می ‎‎‎‎‎‎ کند که این جنگ را با هدف نابودی نیروهای اسلامی آغاز کرده است. این نیز یک ادعای واهی ‎‎‎‎‎‎ ست، زیرا در فلسطین بدون اسرائیل یک نیروی ارتجاعی مانند حماس رشد نمی ‎‎‎‎‎‎ کرد و در جنوب لبنان پس از حملات ۱۹۸۲ اسرائیل بود که یک نیروی ارتجاعی دیگر به نام حزب ‎‎‎‎‎‎ الله سر برآورد. اسرائیل و حکومتش بدون جنگ نمی ‎‎‎‎‎‎ توانند به حیات خونبار خود ادامه دهند. تا هنگامی که نژادپرستی صهیونیستی حاکم است جنگ و خون ‎‎‎‎‎‎ ریزی و ویرانی هم در این منطقه از جهان خواهد بود.

وارشی وبلاگیست چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:24 ب.ظ



”عدالت یا سرکوب”!

هموطنان ، جوانان ایرانی
کارگزاران ولایت برای اعدام دو جوان در بروجرد بر شیپور ها دمیدند تا سر کوب آشکار خود را به جای قانون وعدالت جابزنند.
خبر این است : دو شرور که با ربودن دو دختر دانشجو آنها را مورد تعرض قرار داده بودند در ملاء عام اعدام شدند. در کمتر از پنج ماه از زمان حادثه با تایید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، این دو مرد در میدان سیمرغ شهرستان بروجرد اعدام شدند. باید از کار گزاران نظام پرسید چرا این شمشیر عدالت شما همه جا عمل نمی کند؟ و هر جا که قضات محترم !! صلاح می دانند فرود می آید! فراموش نکرده ایم که 2سال قبل دختری 16 ساله در شهر نکا بنام عاطفه رجبی به خاطر اعتراض نسبت به دستگیریش توسط نیروی انتظامی از طرف قاضی و حاکم ”شرع”!!! شهر نکا مورد تجاوز قرار گرفت و سپس در ملاعام و در مقابل چشمان بهت زده مردم به دار آویخته شد و جسد او را به مدت یک ساعت در دید انظار قرار دادند . در حالیکه خود قاضی هم اذعان کرده بود که حکم او اعدام نبود و چون زبان درازی کرده بود او را اعدام کردیم دراین رابطه کسی حاضر نشد طناب دار را به گردن آن دختر معصوم بیندازد ، به همین دلیل همان” قاضی” ! این عمل غیر انسانی را انجام داد. به راستی چرا عدالت در اینجا فراموش می شود و جناب قاضی!! اجازه دارد ” در این سرای بی سر و بن ” آزادانه از موقعیت خود سوء استفاده کند . پس قانون و عدالت را چه می شود؟ چرا عدالت خواهان نظام در چنین مواقعی سکوت پیشه می کنند؟ چرا همواره خطای کارگزاران نظام را می پوشانند؟ یا در نمونه دیگر در جاده کرج دو پاسدار به دختری بنام نازنین اهل کردستان که به همراه دختر دیگری در تردد بوده ، حمله میکنند تا آنان را مورد تعدی وآزارقرار دهند . آنها به ناچار جهت دفاع از ناموس خود به دفاع از خویش پرداختند و همین عمل به کشته شدن یکی از پاسداران انجامید. نازنین توسط دادگاه های اسلامی! محکوم به اعدام شد. چیزی که سوال بر انگیز است این است که چرا نظام این عدالت را برای کار گزاران و عناصر دولتی و دست اندر کاران اجرانمی کند؟ و چرا عدالت تنها برای جوانان و مردم محروم جامعه آنهم به شدید ترین شکل آن اجرا می گردد؟ این بر خوردهای دوگانه برای اجرای قانون ، از کجا ناشی میشود؟ ما همچنان در اعتراض به سرکوب عریان واپسگرایان فریاد می زنیم که ما عدالت وبرابری می خواهیم و اعدام و کشتار افسار گسیخته را متوقف کنید.
سئوال اساسی این است : آیا این نظام میتواند نان ، عدالت ، مسکن و سایر نیازهای جدی یک جامعه آزاد را بصورت مساوی تقسیم کند؟!
صوفی نـهاد دام و سر حقه باز کــرد
بنیـاد مکر با فلک حــقه بــاز کـــــــرد
بـازی چـرخ بشکندش بیضه در کلاه
زیرا که عرض شعبده با اهل راز کرد

انجمن جوانان وبلاگ نویس در تهران- 4مرداد 85
gholeh501z@yahoo.com
http://javananweblognevis.blogfa.com


شکوفه پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:50 ق.ظ

بنگرید که حتک حرمت انسانی در جامعه بلا زده ما تا به چه حد رسیده!!!!!!!!

جستجوی فرد مطلوب برای صیغه ، گزارشی از ترویج اینترنتی ازدواج موقت



۲۴ تیر ۱۳۸۵



شکوفه آذر :در حالی که اکثر سایت هایی که به نحوی به موضوع " منشور حقوق زنان" که در آن حقوق مادی و معنوی زنان در جوامع مدنی را مشخص می کند، فیلتر شده اند، همه سایت هایی که به موضوع "صیغه"، "ازدواج موقت" و "متعه" می پردازند، به صورت آزادانه در حال فعالیت و تبلیغ روز افزون هستند. یکی از پر طرفدارترین این سایت ها که از گوهر دشت کرج up to date می شود و روزانه نزدیک به 1000 بازدیدکننده دارد، "جستجوی فرد مطلوب ازدواج موقت" نام دارد که با آدرس movaghat.blogsky.com در دسترس دختران و پسرانی است که به دلایلی که در همین وبلاگ به صورت مشروح و با جزییات دقیق، مشخص شده، خواهان ازدواج موقت به شکل سنتی و شرعی آن هستند...

shokoofeh_azar@yahoo.com


ترویج ازدواج موقت از طریق اینترنت


-سلام. آقای حیدری؟
-...
-( زن صدایش را می کشد):آقای علی حیدری؟
-اوممم.... بله.
-من از طریق آگهی ای که تو اینترنت داده بودید، شماره شما رو پیدا کردم. ( زن سکوت می کند و منتظر واکنش مرد می شود)
-(مرد می خندد و با صدای آرام اما این بار مطمئن تر می گوید): بله. بله... در خدمتون هستم.
-اوم... راستش من تا به حال متعه نشدم. می دونید شماره شما رو که پیدا کردم فکر کردم ببینم، شما مایلید به متعه با من؟
-(مرد هنوز با خنده اما آرام انگار در حال تغییرمکان به جایی است که بتواند با خیال راحت تر حرف بزند، نفس نفس می زند و می گوید): خوب... اگر شما راغب هستید، چرا که نه؟ بعد با صدای بلندتری می خندد.
-( زن می خندد و با طنازی ادامه می دهد): یعنی برای شما اصلا فرقی نیم کنه که با کی متعه شوید؟

-فرق که می کنه. برای همین باید پیش از صیغه یک بار همدیگر رو دید.
-شرایطش چیه؟
-خوب... تو همون وبلاگی که رفتین همه جزییات رو نوشته. شما باید زمان صیغه رو تعیین کنین و بعد از اون هم عده نگه دارین.
-عده چند وقته؟
-40 روز.
-جدا؟ چقدر زیاد! تقریبا با عده طلاق صیغه دائم فرق زیادی نداره.
-نمی دونم . شایدم کمتر باشه. اوم.... شما " مکان" دارین؟
-مکان؟
-آره. یه جایی که بالاخره...
-آهان. نه. پدر و مادرم نمی دونن. من دانشجوام.
-خوب اگه باکره نباشین مشکلی نیست. بی اذن پدر هم می شه. من مکان دارم.
-آهان. چه خوب. راستی از مهریه چیزی نگفتین؟ آخه می دونین این کار درعین اینکه می گن تخلیه روانیه و ثواب داره و آدم رو از گناه دور می کنه، اما بالاخره حقوق زن هم در آن دیده شده.
-(مرد کمی دست پاچه می خندد و بلا فاصله می گوید): خوب بله. اینو شما باید تعیین کنین.
-یه سکه برای سه دیدار خوبه؟ می دونین من همینطوری دارم می گم. اصلا چیزی تو ذهنم نیست.
-(مرد کاسبکارانه می خندد و می گوید): خوب... این که زیاده یه کم.
-شما چقدر تو ذهنتونه؟
-(مرد اینبار خنده کشداری می کند): حالا اگه شما هنوز راغبید، بیایید همدیگه رو ببینیم بعد درباره اش حرف می زنیم.
-بله...خوب... بالاخره که باید اینکار و کرد. راستی شما اصراری دارید به اینکه حتما عقد شرعی اتفاق بیفته؟
-(مرد هنوز می خندد): خوب. بازم بستگی به شما داره. برا من خیلی...
-نمی دونم. می خوام بگم که اصلا فرقی هم می کنه؟
-(هنوز می خندد مرد): هر چی نظر شما باشد.
-خوب... من به شما تاشب زنگ می زنم.
-موبایلتونو می دین به من؟
-نه. من بهتون زنگ می زنم.
-باشه ولی من خیلی راغبم. فکر کنم شما 20 سالتونم نباشه.
-(زن عشوه گرانه می خندد): 24
-کمتر به صداتون می آد.
-شما مجردین؟
-(مرد کمی با تاخیر): بله.
-قبلا متعه شدین؟
-بله. 12 بار. راستی چشمهاتون چه رنگیه؟
-آبی... راضی بودین؟
-(مرد می خندد) بله. خوب... باید سنت ها رو حفظ کرد.
-خوب... من شب زنگ می زنم.
-من منتظرم. حتما زنگ می زنین؟ مهریه رو هم با هم کنار می آیم. مسئله ای نیست.
-پس... بهتون زنگ می زنم. تا شب.

***
در حالی که اکثز سایت هایی که به نحوی به موضوع " منشور حقوق زنان" که در آن حقوق مادی و معنوی زنان در جوامع مدنی را مشخص می کند، فیلتر شده اند، همه سایت هایی که به موضوع "صیغه"، "ازدواج موقت" و "متعه" می پردازند، به صورت آزادانه در حال فعالیت و تبلیغ روز افزون هستند. یکی از پر طرفدارترین این سایت ها که از گوهر دشت کرج up to date می شود و روزانه نزدیک به 1000 بازدیدکننده دارد، "جستجوی فرد مطلوب ازدواج موقت" نام دارد که با آدرس movaghat.blogsky.com در دسترس دختران و پسرانی است که به دلایلی که در همین وبلاگ به صورت مشروح و با جزییات دقیق، مشخص شده، خواهان ازدواج موقت به شکل سنتی و شرعی آن هستند.
مدیریت وبلاگ "موقت" اندیشه اصلی تاسیس این وبلاگ و ترویج ازدواج موقت را "ازدواج موقت، ثواب کردن، بدعت شکنی و زنده کردن سنت های رسول الله" عنوان کرده است و در بخش مشخصات خود به این اطلاعات ناچیز بسنده کرده است که 18 سال دارد و محصل رشته ریاضی فیزیک است. او در بخش درباره من نوشته است:" سال پیامبر اعظم" .

از آنجا که هر نوع قضاوت در مورد مثبت یا منفی، کاربردی یا غیرکاربردی بودن "ازدواج موقت" در جامعه ایرانی که ارگان های مردمی آن و به خصوص رسانه ها و NGO ها روز به روز در تلاش بیشتر هستند تا به استاندارهای حقوق شهروندی جوامع پیشرفته نزدیک شوند، حساسیت زا است؛ در نتیجه در این گزارش تنها به معرفی این وبلاگ که گاهی افراد آنلاین آن تا 15 نفر می رسد و همیشه کسانی هستند که در چت روم آن به توصیف خود برای دیگری بپردازند و قرار دیدار بگذارند و بر سر مبلغ مهریه، چانه بزنند، می پردازیم.

***
در صدر این وبلاگ بخش های ویژه ای تبلیغ شده است که هر کاربر با یک کلیک می تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند: ازدواج موقت در اسلام؛ جست و جوی فرد مطلوب ازدواج موقت، دختر و پسر، مرد و زن بیوه؛ استاد مطهری و ازدواج موقت، حاصل عمر امام(ره)؛ ساماندهی جنسی جامعه، معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم.
فهرست مطالب خواندنی درباره ازدواج موقت هم با تیترهایی که هر خواننده جوان و نوجوانی را به خود کنجکاو می کند، از این قرار است: دانش نوین جنسی، پاسخ به همه سوالات جنسی؛ چت در مورد ازدواج موقت؛‌ ازدواج موقت 28 درصد افزایش یافت؛‌ کمک شما به تبلیغات وبلاگ؛ فرهنگ لغات ازدواج موقت؛‌ ساماندهی جنسی جامعه؛ روش ترک عادات زشت جنسی؛ خاطرات شما از ازدواج موقت؛ ‌ثواب ازدواج موقت؛ معضل زنان خیابانی؛ نظر شهید مطهری در مورد ازدواج موقت؛ پاسخ به سوالات شما عزیزان؛ دلایل بیهوده پرهیز از این عمل مستحب؛ ازدواج موقت در قرآن و روایات؛ فلسفه ازدواج موقت؛ احکام یا روش ازدواج موقت.

در بالای این سایت، جمله ای از حضرت محمد (ص) آمده است که به نظر می رسد برای سندیت بخشیدن به موضوع شرعی بودن "صیغه موقت" ذکر شده است: "هر که از حلال شرم کند خدا وی را به حرام مبتلا کند". و بلافاصله به نقلی از امام صادق که گویا بیشترین توصیه ها و احادیث درباره مشروعیت "ازدواج موقت" از ایشان است، آورده است:" امام صادق (ع) فرمودند : روزی رسول اکرم (ص) بالای منبر رفت و پس از حمد و ثنای الهی فرمود : جبرئیل از پیشگاه الهی نزد من آمد و گفت دختران باکره مانند میوه روی درخت اند ، موقعی که می رسد اگر چیده نشود ، آفتاب فاسدش می کند و وزش باد آن را پراکنده می سازد ، همچنین دختران وقتی به حد بلوغ رسیدند و مانند زنان در خویشتن تمایل جنسی احساس کردند ، دارویی جز شوهر ندارند و اگر همسر نگیرند از فساد ایمن نیستند، چرا که بشرند و بشر از خطا و لغزش مصون نیست.

این وبلاگ علاوه بر اینکه مجموعه ای از اطلاعاتی که این عمل را تایید می کند، گردآوری کرده است،‌ خدماتی را نیز به کاربران خود ارائه می دهد. از جمله این خدمات عبارتند از : دریافت مشخصات کلی دختر یا پسر و توقعاتشان از طرف مقابل و انتقال آن به طرف مقابل؛ معرفی شخصی دیگر، در صورتی که مشخصات مادی و معنوی، مورد تائید فرد قرار نگیرد. فراهم کردن شرایط دیدار برای آشنایی میان دو نفری که مایل به ازدواج موقت هستند؛ جاری کردن صیغه عقد موقت پس از نخستین دیدار و بالاخره در اختیار گذاشتن مکانی برای برگزاری ازدواج موقت.
در آخر نیز پس از بر شمردن امکانات این وبلاگ با حروف درشت تاکید شده است که :" مخفی بودن کامل مراحل ازدواج موقت ویژگی خاص این جستجوگر می باشد".

اما از آنجا که مدیر این وبلاگ خود نوجوانی بیش نیست و شاید هم اکنون سنی حداکثر حدود 20 سال داشته باشد و طبعا حیطه روابط و دوستانش نیز در همین رده سنی است _یعنی اغلب یا دبیرستانی هستند یا دانشجو_ ، بخش ویژه ای را به موضوع "احکام ازدواج موقت بادختر باکره" اختصاص داده است. وی در این بخش به نقل قول از پیامبران و امامان و بزرگان دین اسلام پرداخته است. ناگفته پیداست که او همه آن نوع نقل قول هایی را گردآوری کرده که در جهت تایید عدم ضرورت اجازه یا اذن "ولی" یا "پدر" برای ازدواج موقت است:

امام باقر (ع) فرمودند : زنی که مالک نفس خود ( آزاد) باشد و سفیه، مجنون و کودک نباشد، در چنین حالی شوهر کردن او بدون اجازه ولی جایز است. امام صادق (ع) فرمودند : هر زنی که بخواهد اگر مالک نفس خود باشد (یعنی کنیز یا دیوانه نباشد ) به ازدواج خود در آورد و اگر آن زن بخواهد می تواند وکیل بگیرد. امام صادق (ع) فرمودند : بکر و غیر بکر مساوی است که باید نکاح به اذن آنها باشد و هیچ زنی را نکاح نمی توان کرد مگر به امر و رخصت او. ابو عبد الله (ع) فرمودند : باکره می تواند بدون اجازه پدرش ازدواج کند. امام صادق (ع) فرمودند : اگر دختر راضی شود بدون رضایت پدرش ازدواج موقت نماید اشکالی ندارد. امام صادق (ع) فرمودند :ازدواج موقت با دختر اشکالی ندارد . تا زمانی که دختر از باکره بودن خارج نشود . به خاطر آنکه ممکن است ( باکره نبودن دختر ) برای خانواده دختر یک عیب حساب شود.

از آنجا که مدیر این وبلاگ تمایل دارد تا همه جوانب احتیاط را به جا آورد و حتی المقدور وبلاگی با همه استنادات و استفتائات تاریخی،‌ عرفی و مذهبی را داشته باشد به سخنانی از آیت الله خامنه ای نیز در مورد حکم دختر باکره، استناد کرده است که در جواب به درخواست دختری باکره نقل شده است: "بعد از سلام، دختری هستم که فعلا به دلایلی شرایط ازدواج دائم برای من فراهم نمی شود و تمایل دارم برای رفع احتیاج با پسر یا مردی که به او علاقه دارم برای مدتی ازدواج موقت بکنم به نحوی که این ازدواج هیچ مفسده ای برایم ندارد و باعث حاملگی من نمی شود و ترک آن نیز موجب گناه می شود ولی اطمینان دارم پدرم در صورت اطلاع مخالفت خواهد کرد. در این صورت تکلیف اذن پدر و الزام بر اطلاع او برای من چگونه است."
آیت الله خامنه ای در پاسخ گفته اند: " باسمه تعالی / ازدواج موقت یا دائم دختر باکره بنابر احتیاط واجب باید با اجازه پدر باشد ولی اگر دختر نیاز به ازدواج دارد و خواستگار هم کفو شرعی و عرفی او می باشد و در حال حاضر خواستگار دیگری که واجد شرایط باشد وجود ندارد، اذن پدر ساقط است".

***
این وبلاگ پر بیننده که گویا کمتر از دو سال از راه اندازی آن می گذرد، بخش ها، لینک ها و مطالب خواندنی بسیاری دارد. چه برای آنها که به متعه شدن راغب هستند، چه برای آنها که این عمل را مختص جوامع غیر مدنی و عقب مانده می دانند و چه برای آنان که بی هیچ نظر خاصی _ یا حتی بدون هیچ اطلاعی از این موضوع_ ناگهان به واسطه لینک ها و وبلاگ های دیگر به این وبلاگ کشیده می شوند. اما از میان همه بخش ها دو بخش از همه قابل توجه تر یا کاربردی تر است. یکی بخش آگهی، که به آگهی دختران و پسرانی اختصاص دارد که به این کار تمایل دارند و می خواهند برای خود "طرف" یا "دوستی" بیابند. در این بخش دختران و پسران مشخصات خود را مانند نام و نام خانوادگی _ که اغلب مستعار است_ با سن و جنس خود، توقعات خود از طرف مقابل را ذکر می کنند.

بخش دوم به توصیه های مدیر وبلاگ به ترویج این وبلاگ و این عمل شرعی با ابزارها و روش های جوانانه و عامه پسند، اختصاص دارد. در این بخش مدیر این وبلاگ چگونگی راه های ترویج و تبلیغ این وبلاگ را به وسیله، SMS، مسنجر ... به کاربران توصیه کرده است و بخصوص برای هر چه بیشتر کاربردی بودن این توصیه ها، هر کدام از این توصیه ها را با چندین و چند نوع مثال همراه کرده است که تعدادی از آنها را در اینجا می خوانید:

شما می توانید این آدرس را به دوست خود اس. ام. اس کنید / شما می توانید آدرس وبلاگ ها را برای دوستان مسنجری تان بفرستید. مثال ها : سلام ریحانه جان/ امیدوارم اهل ثواب کردن باشی / اگر خواستی با من ثواب کنی، جواب ایمیلم را بده / به امید دیدار؛ سلام خدمت استاد بزرگ، جناب آقای ایزدی / امیدوارم از وبلاگ زیر نهایت استفاده را ببرید/ به امید پیروزی بدعت شکنان و ظهور دولت حق؛ سلام به دوست عزیزم، مریم / مریم جان مدت ها بود که به دنبال یک آقای مورد اطمینان و آشنا به ازدواج موقت می گشتی / من جستجوگر زیر را امتحان کردم و نتیجه گرفتم. امیدوارم تو نیز مطلوب خود را بیابی؛ سلام به آقا پیمان گل / یادت هست که قبلا میگفتی ، دولت در مقابل معضلات جنسی جامعه هیچ راه حلی ندارد. / مطمئن هستم که دیدن وبلاگ فوق، نظرت را تغییر می دهد؛ یا علی/ سلام به دختر عمه/ وبلاگ زیر را ببین / راستش من می خواهم من و تو با هم دیگه این سنت رسول الله (ص) را زنده کنیم / امیدوارم، موافقت کنی . اگر جوابت بله بود، وبلاگ های زیر را دقیقتر مطالعه کن.

هما - سعادت جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ب.ظ

آیا آسمان همه جا همین رنگ نیست؟!

چهارشنبه 4 مرداد ماه 1385


7 میلیون و 465 هزار ایرانی زیر خط فقر مطلق

سرانجام پس از گذشت ماهها از زمان اعلام بررسی ها برای دستیابی به خط فقر قطعی در کشور ، رقم کارشناسی شده خط فقر شدید و مطلق در مناطق شهری و روستایی کشور اعلام شد که براساس آن هم اکنون 7 میلیون و 465 هزار ایرانی زیر خط فقر مطلق هستند.
اسحاق صلاحی کجور گفت: تقریبا 10.5 درصد جمعیت شهری و 11 درصد جمعیت روستایی یعنی حدود 4 میلیون و 935 هزار نفر جمعیت شهری و 2 میلیون و 530 هزار نفر جمعیت روستایی و در کل 7 میلیون و 465 هزار نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر مطلق هستند. به گزارش فارس ، وی تعریف خط فقر شدید را ناتوانی در تامین 2 هزار کیلوکالری در روز و خط فقر مطلق را حداقل درآمد مورد نیاز برای تامین نیازهای اساسی خوراکی و غیرخوراکی عنوان کرد. معاون هدفمندی یارانه ها و فقرزدایی وزیر رفاه و تامین اجتماعی ، خط فقر شدید در سال 84 را برای خانوار 4.6 نفری شهری ، 650 هزار ریال و برای خانوار روستایی ، 514 هزار ریال با احتساب کسری یارانه ها اعلام کرد. به گفته صلاحی ، بر این اساس 2.8 درصد جمعیت شهری و 2.9 درصد جمعیت روستایی در سال 84 زیر خط فقر شدید قرار گرفته اند که جمعیت آنها یک میلیون و 316 هزار نفر شهری و 667 هزار نفر روستایی و در کل یک میلیون و 983 هزار نفر از جمعیت کشور در سال 84 زیر خط فقر شدید بوده اند. صلاحی گفت : برخی از محرومیت های اضطراری مثل سوءتغذیه و مسائل آموزشی و بهداشتی از اولویت های فقرزدایی در کشور هستند.











Email : J@mejam Daily Newspaper
روزنامه جام جم© استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است

وارشجو دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ب.ظ

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Student committee of
human right reporters
تاریخ 9/5/1385
شماره84-2006
اکبرمحمدی دانشجوی زندانی دیشب در نهمین روز اعتصاب غذای خود در حالی که از دو روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، در حمام زندان اوین دچار ایست قلبش شده و تلاش پزشکان زندان نیز برای احیای وی بی نتیجه ماند. اکبر محمدی در ساعات پایانی شب گذشته از دنیا رفت.
هم اکنون پیکر وی برای کالبدشکافی به بیمارستانی در سعادت آباد منتقل شده است.
دیروز همزمان با بازدید هیئتی ازمجلس از زندان اوین، اکبر محمدی را در اتاقش با غل و زنجیر به تخت بسته و دهان وی را نیز بستند و در حالی که او را کتک زده بوده به بند 350 بازگرداندند . به گفته ی زندانیان آثار ضرب و شتم بر بدن وی کاملا مشهود بود.
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر این ضایعه را به جامعه آزادیخواهی ایران تسلیت گفته و دستگاه قضایی ایران را مسئول مستقیم این فاجعه میداند.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر
Komite_gozareshgar@yahoo.com
Komite.gozareshgar@gmail.com
http://www.komitegozareshgar.blogfa.com

شمس دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:10 ق.ظ http://www.malavanfc.com

اولین سایت پر طرفدار ملوان بندر انزلی
www.malavanfc.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد