گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

گاه نامه وارش

گاهی از بندر انزلی به روز میشود

یکسال گذشت

یکسالی آلبوم عکس وارش را در خالی جشن میگیریم که هفته نامه وارش (www.waresh.com) با تعطیلی موقت خود مواجه شده است. دلیل این تعطیلی شاید خستگی، بی مهری، و شاید هم یک جور شدن روز های وارش باشد. به هر حال آلبوم عکس وارش را یکسال چرخاندیم و هر بار سعی کردیم که به نحوی پربارش کنیم! و اکنون با حدود 400 عکس  و مطالب خواندنی و غیر خواندنی دیگر  پیش روی شماست. اما چیزی که برایمان محرز است اینست که waresh.net بی محتوا نیست زیرا که اصلا قرار بر این نبوده در این پایگاه مطلبی باشد و آنچه می خوانید نتیجه تعطیلی هفته نامه است و بس. سعی داشتیم آنچه در معرض قرار می دهیم  مطالبی باشد جهت اطلاع و آگاهی خارج از کشوری ها که اصلا آین آلبوم را مختص آنها ساختیم. اما متاسفانه محکوم به خوردن کیک زرد شدیم و  دچار تشعشعات هسته ای!

و اما جریان ملی گرایی!

دست عزیزم ؛«گیل کر»

آنطور که به نظر میرسد در خارج از کشور هستی و  یادت رفته که فارسی هم می دانی که هر ایرانیی سرود ای ایران را از بر است و مرز پر گهرش را دوست دارد. البته شما اگر این سرود را از بر نیستی میتوانی همان عمو سبزی فروش را بخوانی و به آن افتخار کنی. همه آزادند که هر چه دوست دارند از بر بخوانند! اما چیزی که هست وارشی ها به ایرانی بودنشان افتخار میکنند و مهم پرچم سه رنگ ایران است.

شاید دیده باشی که ما هم مطالبی هر چند ضعیف در باره انژی هسته ای نوشته ایم که دلیلش شاید بیسوادی ما از امور باشد! ولی به نظر شما چه دلیلی دارد که ما بمب اتمی نداشته باشیم ؟ مگر پاکستان بمب اتم ندارد؟ مگر همانقدر که ایران برای اسراییل خطر دارد ، اسراییل برای ایران خطرناک نیست؟ احتمالا میگویید که این بمب دست بد کسانی می افتد و حاکمان را پیش میکشید. اما این را باید بگویم که همان آمریکایی که شما دم از آزادی آن میزنید و حاکمانش را آزادیخواه ترین حاکمان جهان میدانید اولین بمب هسته را برسر مردم بیگناه ریختند و هزاران هموطن خود را فنای آزمایشات هسته ای در هکان آمریکا کردند . هنوز هم آدم می کشند و در آرزوی قتل عام مردم ایران هستند. سربازانی که از زور بیسوادی حتی نمی دانند ایران کجای نقشه جغرافیا واقع شده  برای حمله و قتل و تجاوز روز شماری می کنند.

شما مقصر نیستید! یحتمل بیش از حد از تلویزون های بیگانه اخبار گوش میکنید و هنوز این جمله که ایران افغانستان و عراق نیست برایتان ثقیل است!

نظرات 16 + ارسال نظر
یک دوست شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.adinehbook.com

دوست داری پولدار بشی؟ هر کلیک 80 ریال!

david شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:47 ب.ظ

MATLABE JALEBI NEVESHTI DUST AZIZ
in irani-haye birun as keshvar ro inhame shematat nakon.kohde man birun hastam va zire saye amrikaye aziz dar chand kilometri peral harbour va anbar atomi inha be rahti shab ro be sobh miresanam.
bandeh mohkalefe dashtane bombe atomi iran hastam.
aval inke in keshvar drug mige.va kohdesh paygahe adame sobate in donya shode.hata age rast ham bege,hala che luzumi dasht ke yek edeh adame avazi va malumol-hal bijan va donya ro tahdid konan.hamin neshun dad ke inha gabele etminan nistan.
bandeh haminja elam mikonam ke besyar shad misham ke age in bushe avzi va kahle kahr bijad va taklife hame ro roshan kone.
vali injuri ham nist.
inja bazandeh mellate iran hastand ke che in hukumat che hukumate gabli va che baadi gasde be taraj bordane amvale inha ro daran,
bombe atom ham yek bahanast.farda kohde shoma mibini ke yek bambule digar dar miyad.tamame inha braye in hast ke ahkarin servat-haye shoma va man bere be jibe chand nafar.
shoma yek jur dastan ro tarif kardi ke engar engar in keshvar hamechizesh sare jast va tanha bombe atom ehtiyaj dare.inha boland shan va mardanegi ro neshun bedan.bijan va began ke eshtebah kardan ke ingahdr adam sire kahk raft.farda kohde man chakere inha ham hastam.vali na bradare man,in dastan sare derazi dare va man morde va shoma zende,ayandeh baadi braye farzandet sahkti.
hamanjur ke pedarane ahmage ma braye ma sahktand
david
USA

[ بدون نام ] شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:12 ب.ظ

قسمت اول

خوشوقتیم
خیلی خوشنودم از اینکه وارش دات نت ۱یکساله شد و امید است هزارساله شود. اما همچنین ممنونم از اینکه برای اولین بار تعطیلی وارش دات کام را هم اعلام داشته اید که البته من اصلا از تعطیل شدنش خوشحال نیستم و منظور فقط اعلام رسمی و پذیرفتن و گردن نهادن بر این مسئولیت بود که همش سعی داشتید با ادعای خواهیم بارید و...بر ما ببارید و....دیگر دعاوی از این دست بر فضای حاکم بر اختلافات تحریریه وارش سر پوش بگذارید و در عین حال همه این معضلات را که شما عزیزان با توجه به اختناق حاکم بر زندان بزرگی بنام ایران دارید متحمل می شوید را ماست مالی کنید که البته درکتان میکنیم و آنکس که فضای آن سامان را نشناسد مشکل اوست. چون ممکن است ظرفیت این قسمت تکافوی همه نوشته را نداشته باشد در چند قسمت می نویسم . ۱

[ بدون نام ] یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ق.ظ

قسمت دوم

اتفاقاْ در آغاز سال دوم شروع خوبی بود و امید دارم که همین دیالوگ ما مقدمه ای شود بر شکوفایی مجدد وارش که دوباره خودش باشد و مصنوعی نبارد و با آنکه موقعی که نمی بارد بمراتب از موقعی که نباید ببارد وارشی تر است و نازنین تر . وارش جان همین آلبوم عکسهایت بخصوص از نقاط واقعی تر شهرمان دنیایی از حرف و حدیث همراه دارد . چهره آن زحمتکش ماهی فروش و سیر و سبزی فروش شنبه بازار و خانه های زحمتکش حاشیه مرداب و دیگر تصویرهای گویای شقاوت لامردمانی که این مردم نازنین را به گروگان گرفته اند. شما میتوانی از مرداب و پل و گمرک و بندر و بولوار و قصر وساحل و دریا و مل-موج شکن و کوچه و خیابان و ملوان و ...عکسها بگیری و بقول خودت برای خارج کشوریها بفرستی یا در سایت وارش برای تبعید زده گانی که ناشی از همین فضای مورد بحث از همه علایق خود دست شسته تا به حقارتی که من و شما با آن دست بگریبانیم تن ندهند نصب کنی خیلی ها هم ممنون تلاش شما هستند اما وارش جان من خودم هم از وارش آموختم که بی دریغ باشم . وارش و وارشی را در فضای سالهای قبل از عنتری نژاد شناختم که از تاریخ با اصالت انزلی میگفت و از آبای ها و آبایه های پر شهامت و پر صلابتش سخنها داشت و از مبارزین دلاور و جسورش میگفت و از تاریخ مبارزاتی مردم شهر و دیارم می سرود . امروز کجاست آن شهامت ؟ کو آن جسارت وارشی که ببارد؟ پس کو آوای پیر ماهیگیر ؟ پس کو صدای او جاغلانی کی تحمل ضجه خودشان همسایه ناشتیدی؟ پس کو .... نه وارش خودت بوبو . .. بیا عبدو چاکون تی کومیه ..بیا آب بوبورده آبرو دومیه ... ۲

[ بدون نام ] یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ

قسمت سوم

اما از ملی گرایی و پروژه غنی سازی هسته ای و... سر آخر هم مقداری ایرانی بودن یا نبودن و باز هم سرود و پرچم منحوث و فارسی میدانیم یا نه و تلویزیون بیگانه و واژگانی از این تشبثات. چقدر خوب است که وقت داشته باشیم راجع به همه این مواردی که گویا از نان شب و روز هم برایتان واجب تر شده بتوانیم بدون سانسور و مشکلات بعدی و پیامدهای آن با هم گفتگو کنیم و مشکلات بعدی را بگردن هم نیاندازیم که فلانی در جای گرم نشسته و فکر بیساری را نمیکند که در چه شرایطی دارد قلم میزند و.....
من نمی دانم شما در کدام ایران دارید زندگی میکند . مگر آنکه در کره دیگری باشید والا من و ما در ایرانی زندگی میکنیم و از ایرانی می آییم که دشمن نه فقط در آنسوی مرزهاست که در همسایگی من هم دارد دانشجو و کارگر سرکوب میکند و اتفاقا هر دو هم دشمن مردمند یکی بنام آمریکایی و عراقی و.....می آید و تجاوز میکند و دیگری بنام حاجی و شیخ و بازجو به خواهرم و همسرم و مادرم و بچه ام و رفیق و همسایه ام و در یک کلام به انسانیت تجاوز میکند مگر تجاوز شاخ ودم دارد عزیز؟ باید حفظ آبرو کنیم چون این یکی وطنی است و تجاوزش مستحب!!!! و آن یکی بیگانه و تجاوزش بی ناموسی؟؟ّّّّّّّّّّّّّّ!!! یعنی چی ایران افغانستان و عراق نیست وارش جان؟ مگر باز هم معتقدید جنگ نعمت است؟ و لابد باز هم راه مسخره قدس میخواهد از کربلا بگذرد!!!!!!!!! یا اگر سری بر بقایای شعارهای پوسیده و بجای مانده بر روی دیوارهای شهر که قبل از سر کشیدن جام زهر قطع نامه ۵۹۸ نوشته شده اند بزنید هنوز هم شعار - سازش در جنگ دفن اسلام است - را میتوانید پیدا و شاید باز سازی کنید!! ۳

[ بدون نام ] یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:07 ق.ظ

قسمت چهارم - آخری

اگر سری به همین آرشیو فکستنی خود بزنید اینهمه انرژی تلف نمی کنید و دیگران را هم به باد بی بته انتقاد تو خالی خود نمی گیرید بعنوان نمونه سری به مقاله - انرژی هسته ای حق مسلم شماست!! پنجشنبه ۱۱ اسفند خود بزنید و نظر من را هم بخوانید و بعد با شناخت بهتری قضاوت کنید که آمریکای جنایتکار را به حساب من آزادیخواه نخوانید و از کیسه خلیفه خودتان مخارجش را متحمل شوید. متاسفانه درست گفته اید!! اولین بار همین جانیان و بدستور هری-ترومن جنایتکار بیش از نیم میلیون انسان را در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به عنوان آزمایشگاه هسته ای قتل و عام کردند و شما هنوز در فکر این هستید که افغانستان و عراق نیستید و....و شوخی تان گرفته که حاکمان مرتجع ما با کیش دادن این جنایتکاران جهانی که پشت مرزهای ما آماده ورود برای کشتار و تجاوز به انسانهای شریف و زحمتکشند میگویید ما آنها نیستیم؟!! عزیز جان کار از این حرفها گذشته و همه این اشغالگریها و جنایات از یوگسلاوی گرفته تا افغانستان و عراق که تا لحظات آخر مانند تمام دیکتاتوریهای میلوسوویچ و ملا عمر طالبان و صدام و...که پیش رویمان است حاضر به تمکین در مقابل ملت شریف خود نیستند که با دخالت بیگانه حل میشود و این یک راه حل بیشتر ندارد - تعیین تکلیف بدست خود مردم یعنی بزیر کشیدن ارتجاع حاکم و مقابله با هر نوع اشغال و به هر قیمت. غصه اخبار تلویزیونهای بیگانه را نخورید دوستان یکوقت لاغر میشوید .!! آنها هم بجای نبود احزاب که از دولتی حاکمان ضد بشر دارند چیزهایی نشخوار میکنند که منابع مالی شان مشخص است از کجا تعمین میشود ولی جای نیروهای ترقی خواه ما که متاسفانه یکی از اینها را هم شامل نمی شود خالی است که بدلیل همین مشکل شما هم قدرت مانور ندارید والا جای شما اینجا نبود . یا باید مجیز گوی سهیم در قدرت جنایت پیشه گان شوید و یا راه مبارزه در را ه مردم را پیشه خود سازید که بنظر می آید دومی همچنان برازندگی خود را بر قامت زیبایتان رخ می نمایاند و خواهید درخشید تا نگویند خاموشان دیروز مدعیان امروزند.
برای شما فکر میکنم فارسی نوشتم و اسمم هم محلی محلی است گیل کُر ! اما اجازه دهید سرود و پرچم ما را در جهانی آزاد و برابر با مردم زحمتکش جهان که مانند همه مردم سراسر دنیا طالب آزادی و رفاه هستند و همین الان دارند برای آن با اشغالگران و دیکتاتوریهای خود می ستیزند را بدور از هر گونه مرز و محدوده انتخاب و بر پا داریم.
بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا
تصور کن تو میتونی بشی معنی این رویا
تصور کن .. اگر که تصور کردنش سخته..........

گیل کُر

ایکس یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ق.ظ

راستی این وارش محسن فتاحی است یا کسی دیگر؟ این آقا کجاست؟

بی نام یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:40 ب.ظ

بنام حق

بخش اول:


یک ساله شدن وارش را به تمام دوستان مدیران و عاشقان وارش از ته قلبم تبریک عرض میکنم.

به خدا قسم وارش رو دوست داریم.خیلی دوست داریم . شاید دوستانی باشند که مدتی بنا به دلایلی حتی یه بازدید کوچولو از وارش نکردند ولی خدا شاهده برای من اگه وارش هزار مشکل داشته باشه و اگه مدتها به روز نشه دوست داشتنیه و دوستش دارم و موفقیتش رو از حضرت دوست خواهانم.

( دل بردی از من به یغما)
(ای ترک غارتگر من)
(دیدی چه آوردی ای دوست)
(از دست دل بر سر من)

(اول دلم را صفا داد)
( آیینه هم را جلا داد)
( آخر به باد فنا داد)
(عشق تو خاکستر من)

در پناه حق

david یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:28 ب.ظ

yek sohkan
gile kor jan,fekr mikonam ba hamle be ino an chizi as moshkelate ma hal nemishe.moshkele ma an chand gahli frush ham nistand ke hala tu L.A tv daran.
bayesti neshast va fekr kard ke kojaye kare ma irani-ha eshkal dare ke injur keshvare ma dar hale nabudi hast.
moshkel hukumat-ha nistan.moshkel maha hastim ke keshvar-ro ingune be daste adamye nabab dadim.ba neveshtane harf-haye golombe solombe ham chizi as moshkelate in keshvar hal nemishe.waresh ham asire zaman va makane kohdeshe va nemishe ziyad besh pile kard.
bande aslan dust nadaram as waresh defa konam vali fekr mikonam ke bejaye hale be ino un behtare ke bebinim kohde ma braye in keshvar chikar kardim.koja ro sahktim.aya ajori ruye ajor gozashtim?ya inke fagat shoar dadim.
pule ma emruz daste kohde ma nist.karegar kar mikonad va hazine zendegi nadarad.moshkel kojast?
chera ensan-hayi ke omri mobareze kardand emruz kahne-neshin hastand.chera gahli-frush shode sahebe tv?va tv-dar shode frushandeh amlak?
kahnum-ha ,ahgayun ma eshkal darim..jense ma shishe kohrde dare.vojdane bidar dar ma morde.ensaniyat dar vujude bimare in nasl morde.donya ham in ro midune va ba kamale tasof ta mitune dare as ma baj migire.
pedarane ma eshtebah kardan,hemagaht kardan.pedarane ma yekruz shahi budan,farda donbale mohsadeg davidand,badesh shodand doshmane mohsadeg va yek ruz dige mazhabi shodand.badesh ham asheg cheshmo abruye bush shodand.
ache yeki nist be in sadeh loh-ha bege.ache mage shoma fekr nadarin?
keshvar male shomast.boland-shin dorostesh konin.age mibini yeki hage-to zaye kard jolosh istadegi konin.
bande tajob mikonam as in mardom,mano bejade un pirezane ESKIMU mindazan ke ke gushte ro midad be navash ta brash bejave.
ache inam shod sendegi?
yek edeh dige ham ke chasbidand be kurosh va hamishe yad-avari mikonand ke ma tahrike 2500 salle darim.vali mibini ke dar amal asaln hichi as un doran sareshun nemishe.na un zabun ro harf mizanan va na un shekli fekr mikonan.
bijayaid be jaye hamle be ino un,amuzsh ro ravaj bedin.biyajid daste un bichar-ha ro begirin ke mohtaje nune shab hastan.ache dige baste pedare man
baste
david

ایکس یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:01 ب.ظ

قبول کنید اگر وارش تا آذر ۸۴ وارش دوست داشتنی بوده از
آخرین به روز رسانی وارش دات کام دیگر یه وارش دیگه شده. وارشی که برای کوچکترین تغییری با احترام به مخاطبش همه چیز را در کاسه صداقت گذاشته بود چطور خارج شدن فردی به نام فتاحی را که اکثرا به نام محسن قلم میزد و در اصطلاح سر دبیر و به نوشته خود وارش مدیر سایت بود را اعلام نکرد؟ به طوری که به طرز مشکوک در دات نت هم این فرد به عنوان مدیر معرفی شده ولی دیگر خبری از یادداشتها و به طور کلی خط فکری ایشان نیست؟؟ من مدتهاست وارش را میخوانم و از دور هم شما را میشناسم و مطمئنم وارش رویه اش تغییر کرده٬ سیاستهایش تعدیل شده و خط فکری اش را کسان دیگری ترسیم میکنند. و حتی از دست اندرکاران هفته نامه کاغذی آوای انزلی شنیدم که قرار بود محسن فتاحی در این نشریه فعالیت کند که به دلایل سخت گیری های او نتوانست در این نشریه کارش را شروع کند.فقط میخواستم نتیجه بگیرم که با اینکه مدیری عوض شده چرا اسمش دوباره در سایت نوشته میشود؟ بچه های وارش؟ آن روزی که مردم و مخاطبینتان برای شما ارزش قائل بودند میفهمیدند امروز هم میفهمند. این وارش وارشی نبود که ما میشناختیم. جای همه وارشی های اصیل خالی نباشه!

[ بدون نام ] دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:33 ب.ظ

دوستان آلبوم جدید عکس شما شماره ۱۳ قابل دسترس نیست و باز نمیشود که ببینیم. ضمنا من فکر میکنم باید تمامی سلاحهای کشتار جمعی از روی کره زمین جمع آوری شود تا فقط با سلاح صلح صحبت کنیم والا رژیمهای مذهبی ایران و اسراییل و هر رژیمی که مذهب را پایه حکومتش قرار دهد عین فاشیست است و سر و ته یک کرباسند و بعبارتی دو روی یک سکه اند و فقط مردم خود را که لیاقتش را ندارند قربانی میکنند و من از این نطر با دوست آگاه و با معرفتم گیل کر عزیز اعلام همبستگی و حمایت میکنم که همیشه درد دل ما را مطرح میکند و بهتر است وارش هم به اصالت خودش باز گردد یا لااقل همان آرشیو سالهای پیش را در سایت بگذارد که به تمام انزلی چی های مقیم سراسر دنیا عزت و احترام و مقاومت در برابر زورگویان آموزش میداد. به امید تکرار روزهای خوب گذشته وارش در روزهای آفتابی آینده. مازیار

دوست عزیز ممنون از کمکتان. در اسرع وقت اصلاح میشود .
وارش

آبای غربت نشین سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:55 ب.ظ

آقایون و خانومای محترم سلام
اول از همه می خواستم بگم که واقعا آقای فتاحی چرا دیگه تو وارش نست و مارو از طنز های خودش بی بهره گذاشته! ایشون علاوه بر طتز بر مسایل مختلفی هم تسلط داشت مطمئنا اگه ایشون الان تو وارش بودند خیلی بهتر میتونستد موضوع رو اداره کنند! شاید قهر کرده!!!
به هر حال به نظر من وارش جای سیاسی بازی نیست وارش دلگرمی همه انزلی چی ها هست .
کثیفش نکنین

ایکس سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:03 ب.ظ

پاسخگویی و احترام به مخاطب این انتظار را برای همه کسانی که امروز در این یادداشت نظر میدهند ایجاد کرده که وارشی ها باید به مجهولات پاسخ دهند. دوستان! قبول کنید کسانی که امروز اینجا به وارش سر میزنند جزو متعصب ترین و وفادار ترین مخاطبین وارش هستند. پس همانطور که شما به ما یاد داددید حق با مخاطب است پس این گوی و میدان!

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ق.ظ

درود ما انزلی چی های آواره از شهر و دیار از دست این بی شرفهایی که باعث آوارگی ما شدند به تمام همشهریانی که برای آینده ای بدور از کرم ساقه خوار در تلاشند.
خیلی خوشحالیم که دوباره پای صحبت همشهریان دوست داشتنی مان می نشینیم و امید است جای خالی محسن فتاحی این تلاشگر فرهنگی با اصالت گیلکستانی با محسن فتاحی های بیشمار پر شود اما با مجموعه فعلی گویا آرزویی عبث است و آرزو میکنیم هر جایی که هست سرحال و تندرست و با نشاط باشد چون کاری را که می بایست انجام دهد با توجه به حجم دوستان نظر دهنده و کاربران حاکی از آنست که انجام گرفته و فرهنگ انسانیت نهادینه شده در لابلای نوشتار و گفتار کاربران گواه همین مدعاست.
ازدوست عزیز ایکس سپاسگذاریم اما واژه نازنین وفادارترین را در کنار واژه نه چندان دلچسپ متعصب ترین قرار نمی داد بهتر به دل می نشست که متعصب در هر شکلش فناتیک است در حالی که وفا را از یاران و علاقمندان فرا میگیریم و انتقال می دهیم و به هر حا جمال هر چی انزلی چی با وفا و غیر متعصب را عشق است ایکس جان.
آبای غربت نشین عزیز نظر شما کاملا محترم دوست من اما چرا سیاست را بازی میدانی و نتیجه میگیری که اینجا را کثیفش نکنیم . همین حرف شما نوعی سیاست است - سیاست من سیاسی نیستم - و این اصلا کثیف نیست . شما به عده ای که سیاست را بلوکه کرده اند و در بست در اختیار خود قرار داده اند را اجازه میدهید که به راحتی به همه توهین کنند و در کنارش مردم را از کارهای سیاسی بر حذر میدارند و با سرکوب احزاب سیاسی چماق نظام تک حزبی را بر فرق سر ما فرود می آورند . لطفا اینهمه به این خبیثان کردیت ندهید اگر چه میدانیم منظورتان این نیست و لی بغلط در اذهان ما جا داده اند که کار سیاسی مخصوص عده ای خاص است و باقی باید برده وار از آنها تبعیت کنند . امید است که شاهد روزی باشیم که هر کسی با علاقه خود عرصه های گوناگون اجتماعی را دنبال کند و از جمله علوم سیاسی و فعالیت سیاسی عین فعالیت اقتصادی و غیره کثیف و وحشت آور و لولو خورخوره نباشد . وارش جان محسن فتاحی سنگ بنایی را پایه گذاشت که تخریب و حتی مسکوت گذاشتنش محال است. چند انزلی چی مقیم اسکاندیناوی

david یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:51 ب.ظ

DUSTANE AZIZ SALAM
BEZUDI DAR FRUM GESMATE (LINKDUNI)DOBARE BARNAMEHAYE JADID MIZARAM MESLE:
WINDOWS VISTA 2006
ANTIVIRUS 2006
FILM-haye 2006
pas jadetun nare age rah gom kardin sari be froum bezanid,hatman chizi ham braye shoma hast
david

حاذق دوشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:04 ب.ظ

وارش یه کلمه گیلکیه و فکر کنم شما ها هم گیلانی باشید.به عنوان یه رشتی از اینکه یه هم استانیم با دولتی‌ها موافقه و می‌گه بمب هسته‌ای حق ماست شرمندم.المیدوارم هم میهنای عزیزم فکر نکنن همه گیلانی‌ها عقده‌ای و جنگ طلب هستن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد